خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس مطرح کرد:

شورا شهر از ایجاد هزینه های زائد برای شهر و شهرداری جلوگیری کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۱۵۹

رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس گفت: هنرشورای شهر این است که با به کار گرفتن عقل معاش صحیح حرکت و از ایجاد هزینه های زائد برای شهر و شهرداری جلوگیری کند. سعی کنید شورای مردم باشید نه صرفا شورای شهرداری. مجلس هم به دنبال تصویب قانون شوراها و قانون مدیریت واحد و یکپارچه خدمات شهری برای تقویت اختیار عمل شوراها است.

به گزارش ایلنا، علیرضا پاک فطرت در جمع منتخبان ششمین دوره شورای شهرهای لپویی و زرقان، گفت: اقدامات و فعالیت‌ها خصوصا در شوراها باید به گونه‌ای باشد که در پایان زمان ماموریت، مسئولیت و نمایندگی، خود فرد و مردم راضی باشند.

وی با بیان اینکه هر عضو شورا باید بداند برای چه و با چه هدفی وارد این عرصه شده است و برای آشنایی کامل با قوانین شورا و شهرداری تلاش کند، گفت: امروز حضور در عرصه مسئولیت به‌ویژه نمایندگی مردم در شورا و انجام کار شورایی نوعی ایثار و فداکاری است. خصوصا کارکردن در شورای شهری که از محرومیت‌ هم رنج می‌برد.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: علاوه بر شناسایی مشکلات مردم و یافتن راهکارهایی برای رفع آنها، ترویج فرهنگ کار و تلاش باید یکی از اولویت‌های اصلی شوراهای شهر و روستا باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: شورای شهر باید برای شناخت مسائل شهر و برطرف کردن مشکلات مردم و شناسایی پتانسیل ها و ظرفیت های افراد نخبه و کار بلد و ادارات همراه موفق عمل کند. باید به ترویج فرهنگ کارو تلاش کمک کند؛ متاسفانه فرهنگ کار و تلاش در کشور کمرنگ است؛ برخی مسئولان هم دربالا بردن سطح توقعات افراد جویای کار مقصرند. نباید وضع به گونه ای باشد که دانشگاه‌ها به جای کار آفرینی به مدرک گرایی روی آورند یا متقاضیان اشتغال، معیشت خود را در گرو کار ازطریق پشت میز نشینی بدانند.

نماینده مردم شیراز و زرقان گفت: شورا با حفظ وحدت متوجه این نکته باشد که زمان خدمت به مردم از دست نرود و تمام انرژی ها صرف عمران و آبادانی شهر شود. از اختلاف بپرهیزید و نفاق را از شورا دور کرده و وحدت را تقویت کنید؛ از ظرفیت افراد نخبه و پتانسیل‌های موجود در شهر به نفع مردم، شورا و شهرداری استفاده کنید.

علیرضاپاک فطرت خاطرنشان کرد: در انتخاب شهرداران سعی شود از افراد نخبه و نیروهای باتجربه در شهر مشورت گرفته و دقت کنید که شهردارانتان اولا افرادی متخصص و متعهد و کاربلد و توانمند و برنامه محور باشند؛ ثانیا افرادی جسور و شجاع را انتخاب کنید و بعد از آن حمایت لازم را داشته باشید تا امکان انجام امور برای شهردار فراهم شود؛ در نهایت طوری برنامه ریزی کنید که در مدت زمان مشخصی به بخش قابل توجهی از اهداف و برنامه های خود در شورا و شهرداری برسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز