خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت سوارکاری شهرستان اردبیل:

برگزاری مسابقات کشوری زیبایی اسب عرب در اردبیل / شائبه تخریب چمن ورزشگاه تختی منتفی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۵۷۰

رئیس هیئت سوارکاری شهرستان اردبیل از برگزاری مسابقات زیبایی اسب عرب از 23 تا 25 تیرماه در اردبیل خبر داد.

شهرام بذلیان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به شائبه‌های مطروحه مبنی بر تخریب چمن ورزشگاه تختی با برگزاری مسابقه کشوری نمایش(شوی) زیبایی اسب عرب در آینده ای نزدیک در استان اردبیل بیان کرد: برگزاری شوی اسب عرب با توجه به خاصیت مسابقه هیچگونه آسیبی به چمن ورزشگاه وارد نمی کند.

وی افزود: اخیرا در کشور لندن، استادیوم آزادی و استادیوم یادگار امام در تبریز نیز چنین مسابقاتی در زمین های چمن ورزشگاه ها برگزار شده و هیچگونه آسیبی به ورزشگاه و خصوصا زمین چمن وارد نشده است.

رئیس هیئت سوارکاری شهرستان اردبیل از انجام هماهنگی های لازم با ورزش و جوانان استان در خصوص برگزاری این مسابقه خبر داد و گفت: به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل زمین چمن ورزشگاه تختی مستهلک و فرسوده شده و بودجه ایجاد چمن جدید نیز جذب شده لذا بعد از انجام این مسابقات عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

بذلیان گفت: بر این اساس در صورتی که حتی زمین چمن نیز آسیب ببیند، این زمین در آینده ای نزدیک بازسازی خواهد شد؛ معترضان به تخریب چمن می توانند زمین چمن را قبل و بعد از برگزاری مسابقه ارزیابی کنند و ببینند که نه تنها تخریبی صورت نخواهد گرفت بلکه در این زمین اصلاحات مفیدی از قبیل چمن زنی و سایر اقدامات برای برگزاری مسابقه و جلوگیری از تخریب آن انجام خواهیم داد.

رئیس کمیته زیبایی سوارکاری استان اردبیل از برگزاری شوی اسب عرب در تاریخ 23 لغایت 25 تیرماه سالجاری در استان خبر داد و گفت: در بین رشته های فدراسیون، رشته زیبایی اسب عرب یکی از بی خطرترین مسابقات نسبت به تخریب زمین مسابقه است و لازم به ذکر است که نعل اسب های شرکت کننده در این مسابقات نیز خاص بوده و برای زمین های چمن آسیب زا نیست.

وی به پوشش رسانه ای این مسابقات در شبکه های ملی و استانی و همچنین فضای مجازی اشاره کرد و  گفت: بدلیل شیوع بیماری کرونا این مسابقات بدون تماشاگران عمومی برگزار خواهد شد و تماشاگران تخصصی نیز به فاصله دو متری و با رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد برگزاری مسابقات خواهند بود.

بذلیان گفت: در این دوره از مسابقات سه داور زبده از کشورهای اتریش، ایتالیا و قطر نظارت خواهند داشت و با توجه به سطح مسابقات، برگزاری این برنامه باعث جذب گردشگران بسیار و همچنین شناساندن زیبایی های استان اردبیل در سطح ملی و جهانی خواهد شد.

رئیس هیئت سوارکاری شهرستان اردبیل به حضور 120 شرکت کننده در این مسابقات اشاره کرد و گفت: سعی بر آن شد تا لیست شرکت کنندگان زودتر جمع بندی شود و از شرکت داوطلبان بیشتر به دلیل محدودیت های کرونایی پرهیز شد.

بذلیان به توسعه رشته اسب سواری در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بالغ بر 800 اسب عرب و کرد در استان ثبت شده و دارای شناسنامه است و بر آنیم تا تعداد باشگاه های اسب سواری نیز در استان افزایش یابد.

وی این رشته را رشته ای ملی و مذهبی عنوان کرد و گفت: سوارکاری هم در دین توصیه شده و هم در جنگ های تاریخی  نقش مهمی در حفظ تمامیت ارضی کشور داشته و همچنین در ارتقای نشاط روحی و رفع افسردگی ها نیز بسیار موثر است که بر این اساس خوشبختانه شاهد افزایش روزافزون علاقمندان به این رشته ورزشی هستیم.

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز