خبرگزاری کار ایران

ضرب الاجل دادستانی کشور برای رفع آلودگی نیروگاه شهید مفتح همدان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۷۰۸

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان از ضرب الاجل دادستانی کل کشور برای رفع آلودگی نیروگاه شهید مفتح همدان خبر داد و گفت: پس از انعکاس مشکل این نیروگاه به مرکز، معاون دادستان در حوزه نظارت و پیگیری حقوق عامه خواستار پیگیری رفع این مشکل و نصب دستگاه تصفیه هوا در این منطقه شد.

به گزارش ایلنا از همدان، حسن خانجانی موقر خاطرنشان کرد: موضوع آلودگی ناشی از فعالیت نیروگاه شهید مفتح از سوی دادستانی همدان، معاون دادستان و دادستانی کبودرآهنگ از سال گذشته پیگیری شد تا اشکال موجود در این نیروگاه رفع شود.

وی با بیان اینکه سوخت مصرفی این نیروگاه در مقطعی از سال «مازوت» است اضافه کرد: استفاده از سوخت «مازوت» عامل آلودگی و برای مردم خطر آفرین است بنابراین از ۱۴ فروردین سال جاری شرکت گاز، گاز مصرفی مورد نیاز این نیروگاه را تامین کرد با این وجود برخی مواقع با کاهش انرژی گاز از سوخت مازوت هم استفاده می شود.

خانجانی موقر اظهار داشت: گزارش آلودگی این نیروگاه به دادستانی کل کشور ارسال شد که به دنبال پیگیری ها مشخص شد که وزارت نیرو و شرکت نیروگاه ها درباره علت آلودگی این نیروگاه یک نظر و وزارت نفت نظر دیگری دارد و این مجموعه ها در این باره اتفاق نظر ندارند.

وی توضیح داد: مسئولان وزارت نیرو معتقدند که آلودگی ناشی از گوگرد بوده و می توان در فرایند تولید آن را حذف کرد اما وزارت نفت معتقد به نصب دستگاه فیلتر و تصفیه هوا در خروجی، برای رفع آلودگی و جلوگیری از خروج گوگرد است که پس از انعکاس این موضوع  دستور پیگیری تا رفع این مشکل و ضرب الاجل برای نصب دستگاه تصفیه هوا داده شد. 

نیروگاه بخاری شهید مفتح همدان با ظرفیت کل یک‌هزار مگاوات در چهار واحد بخاری ۲۵۰ مگاواتی در ۴۵ کیلومتری جاده همدان به تهران واقع شده است که نزدیک به ۲ درصد از انرژی مورد نیاز شبکه برق کشور را تامین می کند.

این نیروگاه پُر مصرف ترین واحد تولیدی استان همدان به شمار می رود بنابراین با نزدیک شدن به فصل سرد سال و افت فشار گاز، گاز این واحد قطع شده و از سوخت جایگزین «مازوت» برای ادامه فعالیت آن استفاده می شود.

نیروگاه شهید مفتح برای پیشگیری از افت فشار گاز ناگزیر به استفاده از سوخت جایگزین است بنابراین در همین چارچوب استانداری همدان با وزارت نفت مکاتبه ای به منظور تامین سوخت گاز این نیروگاه در فصل های پرمصرف سال داشته است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز