خبرگزاری کار ایران

نماینده چابهار در گفت وگو با ایلنا :

آمار کرونایی‌های سیستان وبلوچستان غیر واقعی است/ تعداد مبتلایان بیشتر از اینها است/ وزارت بهداشت چاره اندیشی کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۷۰۷

نماینده چابهار در مجلس با بیان اینکه وضعیت کرونا در استان سیستان و بلوچستان بسیار بحرانی است ،گفت: به خصوص در مناطق جنوبی استان که روزانه بالغ بر یکهزار نفر به بیماری کرونا مبتلا می شوند.

معین‌الدین سعیدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام اینکه  موارد فوتی مشکوک به کرونا در استان بسیار زیاد شده اما  به صورت  رسمی اعلام نمی شوند و آمارهای اعلام شده غیرواقعی است ،افزود: به همین خاطر  فردا در سیستان و بلوچستان تعطیلی اعلام شده است.

وی افزود: در استان سیستان و بلوچستان با کم کاری وزارت بهداشت روبه رو هستیم. این وزارت اعلام می کند که این قابلیت را دارد برای کشورهای فقیر واکسن تهیه کند و خواهش ما از مسئولان وزارت بهداشت  این است که استان فقیر سیستان و بلوچستان را هم جزو همین کشورها تلقی کنند.

نماینده چابهار در مجلس ادامه داد: روند واکسیناسیون کرونا به شدت دچار چالش است. زیر ساخت های حوزه سلامت در سیستان و بلوچستان و مخصوصا در جنوب استان از نصف شاخص کشور هم پایین‌تر است. اگر به نظرم به موقع وزارت بهداشت اقدام نکند بحرانی را که هم اکنون شاهدیم به یک فاجعه انسانی تبدیل خواهد شد. 

سعیدی عنوان کرد: جنوب استان و بخصوص حوزه انتخابیه‌ام به اندازه کافی بحران زده به لحاظ آب، برق، راه، فقر و غیره بود و هم اکنون با این بیماری مشکلات مردم مظلوم استان دیگر کامل شده است. 

وی گفت: بی تدبیری مسئولان در حوزه بهداشت و درمان و عدم رعایت از سوی خود مردم امروز کرونا را به بحرانی در استان سیستان و بلوچستان تبدیل کرده است.  همه ما در این قضیه مقصریم اما خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا وزارت بهداشت است که متاسفانه صدای دردآلود مردم این سرزمین را نمی شنود.

نماینده چابهار افزود: در جنوب استان سیستان و بلوچستان تخت های بیمارستانی هیچگونه افزایشی نداشته و هم اکنون در چابهار 800 هزار نفر برای درمان به یک بیمارستان مراجعه می کنند و این بیمارستان تنها 196 تخت دارد در حالی که بر اساس استانداردهای وزارت کشور باید بالغ بر 1500 تخت بیمارستانی داشته باشد. شاخص های درمانی جنوب با مرکز استان هم فاصله معنی داری دارد.

وی گفت: در این که مردم استان سیستان و بلوچستان با ویروس جهش یافته درگیرند هیچگونه شکی وجود ندارد. ویروس کرونای فعلی با گونه‌های ضعیفی که در گذشته وجود داشت بسیار متفاوت است.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز