خبرگزاری کار ایران

ساخت ۱۴ مدرسه اتیسم در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۹۲۷

معاون وزیر و جانشین وزیر در طرح هدایت در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان که در محل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی برگزار شد از اهدای ۵ هزار و ۴۰۰ تبلت به دانش‌آموزان کم‌برخوردار استان سیستان و بلوچستان در قالب طرح هدایت خبر داد.

به گزارش ایلنا،  سید جواد حسینی در این نشست اظهار کرد: برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سیستان و بلوچستان تاکنون ۲۹۳تبلت از سوی آموزش‌وپرورش استثنایی تهیه شده است و به‌زودی ۲۰۰ تبلت دیگر نیز برای دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر این استان ارسال می‌شود.

معاون وزیر با بیان اینکه از ۲۱۰ مدرسه موردنیاز آموزش‌وپرورش استثنایی در کشور ۱۰ مدرسه متعلق به استان سیستان و بلوچستان است، اظهار کرد: ۶ مدرسه از این ۱۰ مدرسه در حال ساخت است و در صورت تأمین زمین، ساخت ۴ مدرسه دیگر نیز در این استان آغاز خواهد شد.

وی افزود: ساخت یک مرکز جامع تشخیصی، مشاوره‌ای و توان‌بخشی در استان سیستان و بلوچستان نیز ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تأمین اعتبار به‌زودی این مرکز به بهره‌برداری می‌رسد. یکیاز دو مرکز اختلالات یادگیری موردنیاز این استان، درماه گذشته در شهرستان هیرمند به بهره‌برداری رسید و مرکز دیگر نیز تا اول مهرماه آغاز به کار خواهد کرد.

معاون وزیر در ادامه گفت: راه‌اندازی یک مرکز جامع پایگاه آموزش مجازی، ایجاد یک پایگاه سنجش دائمی آکوستیک و اختصاص سه میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات توان‌بخشی از جمله مواردی است که در حوزه آموزش‌وپرورش استثنایی استان سیستان و بلوچستان در سال جاری انجام شده است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با بیان اینکه ۱۴ مدرسه اتیسم در کشور در حال ساخت است گفت: مدرسه اتیسم استان سیستان و بلوچستان ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ادامه ساخت آن نیازمند مساعدت استان در تأمین منابع است.

وی افزود: مقرر شده است ۹۹مدرسه شبانه‌روزی در استان سیستان و بلوچستان ساخته شود که اختصاص یکی از این مدارس به آموزش‌وپرورش استثنایی نیازمند پیگیری استانداری است. مدرسه ۰با ظرفیت ۵۰ دانش‌آموز استثنایی شهرستان میرجاوه نیز وضعیت مطلوبی ندارد و ساخت یک مدرسه مناسب برای آنان نیازمند منابع درون‌استانی است.

شایان‌ذکر است، در این نشست، استاندار سیستان و بلوچستان نسبت به ساخت مدرسه ویژه دانش‌آموزان استثنایی میرجاوه از طریق منابع درون‌استانی طی ۶ ماه تأکید کرد و گفت: منابع موردنیاز مدرسه در حال ساخت اتیسم تأمین خواهد شد و این مدرسه در اول مهر آماده بازگشایی خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز