خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه‌ مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مطرح کرد؛

فعالیت یک مرکز نیکوکاری به ازای هر پنج هزار نفر جمعیت در استان سمنان/فعالیت 26 مرکز نیکوکاری تخصصی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۲۶۸

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان از فعالیت 134 مرکز نیکوکاری استان سمنان خبر داد و گفت: به ازای هر پنج هزار نفر یک مرکز نیکوکاری در استان سمنان فعال است.

به گزارش ایلنا از سمنان، حمیدرضا رجب زاده گفت: سرانه فعالیت هر مرکز نیکوکاری در بخشنامه کشوری به ازای هر 10 هزار نفر است اما با عزم کمیته امداد استان سمنان این سرانه در استان به هر پنج هزار نفر رسید.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان از فعالیت 134 مرکز نیکوکاری استان سمنان خبر داد و افزود: به ازای هر پنج هزار نفر یک مرکز نیکوکاری در استان سمنان فعال است.

وی با اشاره به اینکه در سه‌ماهه نسخت سال جاری 30 مرکز نیکوکاری جدید فعالیت خود را در استان آغاز کردند، تصریح کرد: در  سال گذشته تنها 104 مرکز مشغول خدمت‌رسانی به نیازمندان بودند.

حمیدرضا رجب‌زاده رویکرد مراکز نیکوکاری را تخصصی دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر هفت مرکز نیکوکاری اصناف، پنج مرکز نیکوکاری حوزه علمیه، هفت مرکز تخصصی اشتغال ،سه مرکز دانشگاهی و پژوهشی و سه مرکز درمانی در استان سمنان فعال است.

وی با بیان اینکه فعالیت مراکز نیکوکاری با محوریت قرار گرفتن مردم و معتمدان محله در کمک به نیازمندان است و این مراکز نقش بسزایی در هم‌افزایی کمک‌های مردمی ایفا می‌کنند، افزود: شناسایی فقرا و همچنین خیران و برقراری ارتباط بین این دو اصلی‌ترین وظیفه مراکز نیکوکاری است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان سمنان  بابیان اینکه مراکز نیکوکاری علاوه بر نیازسنجی نیازمندان باید توانمندی‌های هر محله را نیز شناسایی کنند، اذعان داشت: نقش مراکز نیکوکاری در هر محله شناسایی، ساماندهی مسائل و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که با کمک خیران و مسئولان سعی در رفع آنها دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز