خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

هفت درصد مردم استان قزوین علیه کرونا واکسینه شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۴۹۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: درحال حاضر هفت در صد مردم استان علیه کرونا واکسینه شده‌اند و با تامین واکسن از هفته دوم تیر ماه واکسیناسیون افراد 65 سال به بالا در استان آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پیمان نامدار با اشاره به وضعیت واکسن کرونا در استان گفت: درحال حاضر هزار دوز واکسن ایرانی برکت وارد استان شده و باتوجه به اینکه این و اکسن مجوز سازمان جهانی بهداشت تزریق اضطراری را اخذ کرده مشکلی برای استفاده از آن وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد که 70 دصد مردم ایران مایل به استفاده از واکسن ایرانی برکت هستند.

وی عنوان کرد: در استان قزوین گزارشی مبنی بر تزریق و توزیع نامناسب واکسن اعلام نشده و تاخیر هفته‌های گذشته نیز به دلیل بدقولی شرکت‌های خارجی و عدم تح.یل به موقع واکسن به کشور بود.

این مسئول ادامه داد: با از سر گیری واکسیناسیون شاهد مراجعه حضوری جمع کثیری از افراد مشمول بودیم و همین امر ازدحام در محل تزریق واکسن در نمایشگاه‌های بین المللی را به همراه داشت.

وی عنوان کرد: برای نظم در تزریق واکسن با هزار و 400 نفر تماس گرفته شده و زمان مشخص برای آن‌ها تعیین شده است؛ سایر افراد نیز می‌توانند برای تعیین وقت به سامانه Salamat.gov.ir مراجعه کنند.

نامدار افزود: درصورت تامین واکسن در استان امکان تزریق روزانه بیش از شش هزار دوز واکسن وجود دارد و در صورت نیاز یک محل تجمیعی دیگر نیز فعالیت خواهد داشت.

وی بیان کرد: درحال حاضر  حدود 80 درصد افراد بالای 70 سال در استان قزوین واکسینه شده‌اند و سایر افراد نیز می‌توانند برای تزریق واکسن به سامانه سلامت مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد: درحال حاضر هفت در صد مردم استان علیه کرونا واکسینه شده‌اند که شامل جانبازان بالای ۵۰ درصد، نظام پزشکی، کادر بهداشت و درمان، 21 هزار بیمار خاص، سرای سالمندان و توانبخشی و سالمندان بالای 70 سال است.

نامدار گفت: با تامین واکسن از هفته دوم تیر ماه واکسیناسیون افراد 65 سال به بالا در استان آغاز خواهد شد و پس از آن افراد بالای 60 سال مشمول دریافت واکسن می‌شوند که 134 هزار نفر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز