خبرگزاری کار ایران

معاون اشتغال کار قزوین:

بکار گیری اتباع خارجی فاقد پروانه کار در قزوین ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۸۴۵

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد پروانه را به کار بگیرند بابت هر روز اشتغال غیرمجاز معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه شده و برخورد قضائی با آنان صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، وحید انتظاری با اعلام این خبر گفت: منطقه مرکزی استان شامل کورانه، قزوین، جاده بوئین‌ زهرا تا روستای قدیم‌آباد و جاده رشت تا منطقه کوهین بوده و اتباع خارجی اجازه کار و فعالیت در این مناطق را دارند و در غیر این صورت به عنوان کارگر غیرمجاز شناخته می‌شوند.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین افزود: اتباع خارجی که در منطقه مجاز فعالیت دارند در صورت داشتن کارت کامپیوتری (طرح آمایش) مجاز خواهند بود در حوزه و شغل اعلام شده فعالیت کنند و مشکلی نیز در تردد و حضور آنها در آن مناطق وجود ندارد.

انتظاری اظهار کرد کرد: اتباع خارجی که دارای پروانه کار از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین هستند، اگر در منطقه ممنوعه فعالیت داشته باشند غیرمجاز شناخته شده و از شهروندان درخواست داریم تا اینگونه موارد را به این اداره از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۷۰۳۷۷ اطلاع رسانی کنند.

وی با بیان اینکه کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد پروانه را به کار بگیرند بابت هر روز اشتغال غیرمجاز معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه می‌شوند، گفت: این کارفرمایان همچنین مجرم شناخته شده و برخورد قضائی با آنان صورت می‌گیرد.

انتظاری افزود: براساس ماده ۱۲۰ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، اتباع بیگانه تنها در صورت داشتن روادید با حق کار مشخص و پروانه کار می‌توانند در کشور فعالیت داشته باشند و پروانه کار این اتباع نیز حداکثر برای یک سال تمدید و یا تجدید می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز