خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار کرج به ایلنا خبر داد ؛

راه‌اندازی پروژه های محیط زیستی با ارزش ۳۰ میلیارد ریال در کلانشهر کرج/ شفاف سازی موضوعات زیست محیطی در اولویت برنامه های شهرداری کرج

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۸۳۹

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کرج گفت: امروز از «سامانه پایش آلودگی هوا و ریزگردهای شهر کرج»، «سه ایستگاه سنجش ذرات معلق « «راهبری، کالیبراسیون و شروع به کار چهار ایستگاه سنجش آلودگی هوا»، «دستگاه تولیدکننده آب ژاول» و «نرم‌افزار مدیریت نمایشگرهای آلودگی هوا» رونمایی شد.

ناصر حاج محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا امروز در حاشیه مراسم افتتاح پروژه های زیست محیطی مدیریت شهری کرج اظهار داشت: امروز با حضور شهردار، معاونان و اعضای شورای شهر کرج از «سامانه پایش آلودگی هوا و ریزگردهای شهر کرج»، «سه ایستگاه سنجش ذرات معلق « «راهبری، کالیبراسیون و شروع به کار چهار ایستگاه سنجش آلودگی هوا»، «دستگاه تولیدکننده آب ژاول» و «نرم‌افزار مدیریت نمایشگرهای آلودگی هوا» رونمایی شد.

معاون شهرداری کرج با عنوان اینکه سلامت مردم و شفاف سازی موضوعات زیست محیطی در اولویت برنامه های شهرداری کرج است، ادامه داد: حدود ۳ میلیارد تومان پروژه انجام شد که شامل پروژه سامانه پایش محیط زیست است که برای نخستین بار در شهرداری کرج و استان البرز افتتاح شده است. این سامانه به صورت آنلاین اطلاعات شاخص برتر کیفیت هوا، تعداد و جایگاه ایستگاه ها و سایر اطلاعات لازم را در اختیار شهروندان قرار خواهد داد.

وی با عنوان اینکه سامانه فوق، پیش از این در استان البرز راه اندازی نشده بود‌، اظهار داشت: این پروژه منطبق بر سامانه مدیریت شهری کلانشهر است که شهرداری تهران روی آن کار می‌کند و کرج به عنوان دومین کلانشهر از آن استفاده می کند.

حاج محمدی گفت: ۳ ایستگاه سنجش ذرات معلق که برای نخستین بار در شهرداری کرج راه اندازی شده است با مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خریداری شد که در سه منطقه ۳، ۵ و ۸ شهرداری جانمایی شده است.

وی با عنوان اینکه مطالعات راه اندازی این ۳ ایستگاه توسط دانشگاه تهران انجام شده است، ادامه داد  این سامانه میزان ذرات آلاینده هوا را با قطر ۲.۵ تا ۱۰ میکرون، اندازه گیری می کند و در همان سامانه شاخص کیفیت هوا اعلام می شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کرج اظهار داشت: پروژه بعدی ارسال تصاویر برخط و آنلاین شاخص کیفیت هوا بر روی نمایشگرهای شهری در میدان جمهوری و چهارراه حدادی شهر کرج است که در مالکیت خدمات شهرداری کرج قرار داشته و دو ایستگاه دیگر نیز در مناطق ۲ و ۳ در حال اتمام است که این دو مورد نیز تصاویر را دریافت و هر یک ساعت یک بار اطلاعات آلودگی هوا را به روز کرده و بر روی نمایشگرها در می‌آید.

وی افزود: دستگاه سیستم گندزدایی به روش الکترولیز نمک طعام است که با انرژی خورشیدی کار می کند و قادر است در شبانه روز دو هزار لیتر آب ژاول را به غلظت قابل تنظیم تولید کند و در دوران کرونا و پساکرونا، شهرداری را از خرید آب ژاول بی‌نیاز کند. این پروژه نیز با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان راه‌اندازی شده که با انرژی خورشیدی استخراج می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز