خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

26 درصد سالمندان 75 تا 79 سال در قزوین علیه کرونا واکسینه شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۲۱۰

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: 26 درصد مشمولین گروه سنی 75 تا 79 سال در استان قزوین واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

جلال رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان گفت: واکسیناسیون افراد 75 تا 79 سال از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: مشمولین این گروه سنی حدود 15 هزار نفر هستند که تا پایان دیروز 4 هزار و 395 نفر از آن‌ها معادل 26 درصد واکسینه شده‌اند.

وی ابراز کرد: با اتمام واکسیناسیون این گروه سنی، در هفته آینده برای گروه سنی بعدی تزریق واکسن خواهیم داشت؛ ضمن اینکه در استان قزوین هیچ معوقه نوبت دوم نداریم و تمم افراد مشمولی که منع مصرف نداشتند واکسن دریافت کرده و صرفا تعدای از افراد به با تمایل شخصی منتظر واکسن ایرانی هستند.

این مسئول با اشاره به سهمیه جدید واکسن استان اظهار کرد: 14 هزار دز واکسن به استان اختصاص یافته که امروز تحویل داده می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت تزریق واکسن ابراز کرد: از تمام افراد مشمول درخواست داریم به موقع برای دریافت واکسن مراجعه کنند؛ چرا که تزریق واکسن یک روز زودتر به معنای یک روز کمتر در معرض خطر بودن است.

رحمانی در پایان گفت: تاکنون 40 هزار دز واکسن در استان تزریق شده و هیچ گونه عارضه جدی و فوتی نداشته؛ کادر بهداشت و درمان نیز از انواع مختلف واکسن استفاده کرده‌اند و هیچ گونه نگرانی درباره عوارض وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز