خبرگزاری کار ایران

خانپور عنوان کرد:

حل مشکل واحدهای تولیدی در حال احداث قزوین با برگزاری دوره‌های مهارت آموزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۰۹۸

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: اگر حرفه‌های مورد نیاز واحدهای صنعتی را احصا کرده و در آن زمینه به کارجویان آموزش‌هایی داده شود، گام‌های بلندی برای اشتغالزایی و رفع مشکل واحدهای تولیدی درحال احداث برداشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین، حمیدرضا خانپور گفت: در حال حاضر در شهرک صنعتی کاسپین درخواست نیروی انسانی کار مطرح است؛ ولی کارگر دارای مهارت موجود نیست و یکی از اعتراض‌های شرکت‌ها این است که در رشته‌های مورد نیاز آن‌ها کارگر وجود ندارد که می‌توان این مشکل را با برگزاری دوره‌های مهارت آموزی رفع کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اشاره به راه اندازی واحدهای تولیدی جدید در استان ابراز کرد: هم اینک ۷۵۴ واحد تولیدی جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در مرحله نصب سوله و ماشین آلات هستند و برای راه اندازی کارخانه به نیروی انسانی نیاز دارند.

وی ادامه داد: اگر ما با روش موجود تامین نیرو برای این واحدها پیش برویم قطعا به موفقیت نمی‌رسیم ولی اگر حرفه‌های مورد نیاز واحدهای صنعتی را احصا کرده و در آن زمینه به کارجویان آموزش‌هایی داده شود، گام‌های بلندی برای اشتغالزایی و رفع مشکل واحدها برداشته می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: می‌توان در این طرح بسیاری از آسیب دیدگان اجتماعی، زندانیان و معتادان بهبود یافته را به مهارت‌های فنی لازم مجهز کرده و برای اشتغال در واحدهای صنعتی اعزام کرد.

خانپور گفت: برای ایجاد انگیزه و ترغیب کارفرمایان برای جذب این افراد نیز می‌توان مشوق‌های قانونی را تخصیص داد تا زمینه فعالیت این افراد در واحدهای تولیدی استان تسهیل شود.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی، ۱۵ شهرک و ناحیه و یک شهر صنعتی دارد و بعنوان یکی از قطب‌های صنعت کشور شناخته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز