خبرگزاری کار ایران

تأکید آیت الله فلاحتی بر جذب جوانان بااستعداد و سالم در حوزه های علمیه

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۰۷۶

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: جذب و گزینش در حوزه های علمیه باید از جوانان با استعداد و سالم باشد.

به گزارش ایلنا از رشت،آیت الله فلاحتی در دیدار با مدیر حوزه های علمیه گیلان و برخی از روحانیان با بیان اینکه روحانیان علاوه بر کسب علم، تقوا و اخلاق باید در عرصه های مدیریت و جهانی شدن نیز عالِم باشند، افزود: حوزه های علمیه نیازمند جذب و گزینش جوانان خوش استعداد و سالم است تا در مسیر جهانی شدن گام بردارند.

وی اظهار نظر فقهی در مباحث روز اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را برای یک حکومت اسلامی ضروری عنوان کرد و گفت: حوزه های علمیه نیازمند پرورش طلبه ها در عرصه های جدید هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به فعالیت صعودی ها در پرورش طلبه های وهابی اشاره کرد و افزود: حوزهای علمیه با پرورش جوانان با استعداد در مقابل فعالیت های ضدتبلیغ اسلام در سراسر جهان اثرگذار خواهند بود.

آیت الله فلاحتی به نقش بسیج، آموزش و پرورش، اوقاف، تبلیغات اسلامی و روحانیان مستقر در روستاها برای جذب و گزینش جوانان با استعداد به حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: تبلیغ روحانیان و عالمانی که زندگی که ساده و پاک دارند از دیگر روش های جذب جوانان خوش استعداد به حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام قاسم علیپور مدیر حوزه های علمیه گیلان هم وجود حوزه های علمیه فعال و پربار را یکی از عوامل بالنگی جامعه دانست و گفت: حضور طلبه های عالم و فاضل سبب پویا شدن شهر و منطقه می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز