خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری استان قزوین:

بازارهای مجازی موجب رونق اشتغال زنان در استان قزوین می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۹۰۳

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت: بازارهای مجازی موجب رونق اشتغال زنان سرپرست خانوار و توسعه فعالیت بانوان کارآفرین می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی استانداری، صدیقه ربیعی در جلسه کمیته توانمندسازی اقتصاد دیجیتال برای زنان کارآفرین استان‌، با اشاره به اجرای طرح ملی دسترسی زنان کارآفرینی به عرضه و فروش محصولات در فضای مجازی، گفت: این فضا می تواند فرصت مناسبی را برای حضور بانوان در بازار کسب و کار بدون محدودیت مکانی و زمانی فراهم کند.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری با بیان اینکه قزوین جزو استان های پیشگام و پیشرو در تحقق این طرح ملی است، افزود: مهمترین هدف این طرح افزایش سهم بانوان در بازار کار و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در حوزه های مختلف به ویژه کشاورزی و صنایع دستی است.

ربیعی اضافه کرد: با توجه به اینکه بسیاری از زنان سرپرست خانوار و کارآفرین از دانش کافی برای بازاریابی و عرضه محصولات تولیدی خود در فضای مجازی برخوردار نیستند، حمایت از آنها در این زمینه ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه باید زمینه حضور این افراد در بازارهای مجازی فراهم شود، افرود: با توجه به رونق گرفتن بازار عرضه و فروش محصولات و کالاها در فضای مجازی به دلیل حذف واسطه و مقرون به صرفه بودن، این شیوه در دوران پساکرونا هم می‌تواند کمک حال زنان سرپرست خانوار باشد.

این مسئول خاطر نشان کرد: زنان کارآفرین استان در این فضا علاوه بر بازارهای استانی در بازارهای فرا استانی نیز فعال خواهند بود و در گام های بعدی به بازارهای بین المللی نیز دسترسی خواهند داشت.

وی تصریح کرد: این موضوع یک رویا یا یک شعار نیست بلکه اگر هدفمند و برنامه محور فعالیت کنیم می توانیم براساس یک برنامه مدون برای تعداد زیادی از زنان سرپرست خانوار اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: این امر مستلزم آن است که در گام اول سطح آگاهی و دانش این افراد افزایش یابد تا با فرهنگ سازی و ایجاد بسترهای لازم، رونق اشتغال را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی محدودیتی های برای مشاغل خانگی ایجاد شده و بسیاری از کسب های کارهای زنان سرپرست خانوار آسیب دیده است، افزود: در شرایط فعلی بازارهای مجازی راهگشای این فعالیت ها است بنابراین یک ارتباطی باید بین کارآفرینان و حوزه فناوری ایجاد شود که اجرای این طرح در استان‌ این ارتباط را تقویت می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز