خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل:

احتمال افزایش موارد فوتی کرونایی در هفته آینده / هشدار به برگزارکنندگان مراسم افطاری و دورهمی‌ها / وضعیت شکننده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۲۸۸

استاندار اردبیل گفت: در هفته آینده به احتمال بالا با فوت افراد بستری در بخش مراقبت های ویژه به دلیل مقاوم بودن در برابر درمان ها مواجه خواهیم شد.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام جو در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا عنوان کرد:  به لحاظ وجود ویروس انگلیسی که جهش بالایی دارد، لازم است مردم و اصنافی که واحدهای آن ها دایر است، نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی جدی باشند.

وی افزود: تغییر وضعیت رنگ بندی کرونا به دلیل کاهش مراجعات بیمارستانی و منفی شدن تست ها بوده  ولی در هفته آینده به احتمال بالا با فوت افراد بستری در بخش مراقبت های ویژه به دلیل مقاوم بودن در برابر درمان ها مواجه خواهیم شد.

بهنامجو بیان کرد: با توجه به اینکه مردم استان پروتکل ها را رعایت کردند، وضعیت برخی شهرهای ما تغییر پیدا کرده ، ولی لازم است، همچنان این روند از سوی مردم ادامه یابد.

استاندار اردبیل افزود: آنچه که مهم است پرهیز از دورهمی، اجتماعات ، ممانعت از افطاری دادن و رعایت شیوه نامه فعالیت رستوران ها بر بیرون بر بودن و پرهیز از ارائه سرویس در داخل غذاخوری‌ها است.

استاندار اردبیل گفت: تغییر وضعیت کرونا در استان مانع فوتی‌ها نیست و برخی از مبتلایان بستری که دارای بیماری زمینه ای هستند، درمان و مداوا برای آن ها کارساز نشده است.

وی افزود: تغییر وضعیت کرونایی در استان نشانگر عزم جدی در بین مسئولان، همکاری نهادهای مختلف از جمله کادر درمان، شبکه بهداشت، هلال احمر، شهرداری، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیج، رسانه ها، روابط عمومی ها و فعالان فضای مجازی است. 

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون سنین بالای ۸۰ در استان، گفت: بعد از این گروه، واکسیناسیون افراد بین سن ۶۰ تا ۸۰ سال شروع خوهد شد و این اقدام مقدمه ای برای کمک به قطع زنجیره بیماری خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز