خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد اردبیل خبر داد:

انجام آزمون دوره‌ای بیش از 300 دستگاه باسکول جاده‌ای در استان / 15 باسکول مردود شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۵۰۱

مدیرکل استاندارد استان اردبیل از بازرسی و آزمون دوره‌ای 351 باسکول وسایل نقلیه چرخ‌دار جاده‌ای استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، هاشم علایی عنوان کرد: کلیه وسایل توزین باید در فواصل زمانی معین به صورت دوره‌ای توسط شرکت های تائید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران مورد بازرسی و آزمون قرار گیرند.

وی گفت: در راستای اجرای تکالیف ذاتی و قانونی اداره کل استاندارد، توسط آزمایشگاه همکار تأیید صلاحیت شده و مجری آزمون دوره‌ای، تعداد 351 باسکول‌ وسایل نقلیه چرخدار جاده‌ای بر اساس استاندارد ملی 10274 در طول سال99 مورد آزمون قرار گرفته که از این تعداد، 336 باسکول قبول و 15 باسکول نیز مردود اعلام شده است.

علایی با بیان اینکه تمام باسکول ها باید دارای گواهی آزمون صحت عملکرد و تاییدیه استاندارد باشند، یادآور شد: در حوزه آزمون باسکولهای چرخ دار جاده ای شاهد تحقق 117 درصدی برنامه عملیاتی پیش بینی شده، بوده‌ایم.

وی با اشاره به نصب 360 باسکول در سطح استان و فعالیت مستمر 330 باسکول، خاطر نشان کرد 80 درصد باسکول های نصب شده در بخش خصوصی و 20 درصد در بخش دولتی فعالیت دارند.

علایی همچنین افزود: با توجه به نزدیک شدن فصل برداشت و خرید گندم از کشاورزان، در راستای اجرای قانون و ضوابط اجرایی سازمان ملی استاندارد در زمینه اندازه شناسی، باسکول های وسایل چرخدار جاده ای ثابت همکف، موجود در مراکز خرید گندم شامل سیلوهای گندم، کارخانجات آرد سازی و تعاونی های روستایی در شهرستان های استان از نظر صحت عملکرد مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

مدیرکل استاندارد استان اردبیل تاکید کرد: آزمون صحت عملکرد باسکول های استان منحصر به ایام برداشت گندم نبوده و این طرح به طور ادواری در طول سال در تمام شهرستان های استان انجام می‌پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز