خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی استان:

مرمت بنای امامزاده سلطان سید محمد(ع) قزوین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۳۵۰

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: مرمت بنای امامزاده سلطان سید محمد به درخواست هیات امنا وارد دور جدید عملیات مرمت و ساماندهی شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، احسان نورانی با اعلام این خبر گفت: بنای امامزاده سلطان سید محمد که در ضلع جنوبی مدرسه تاریخی سردار واقع شده از بناهای ارزشمند مذهبی قزوین به شمار می‌رود که به منظور ساماندهی تزئینات چوبی بنا، طرح مرمت دو قاب چوبی دارای تزیینات گره‌چینی و دو درب چوبی ورودی صحن حرم و حسینیه امامزاده به درخواست هیأت امنا در دستور کار قرار گرفت.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین افزود: در این پروژه ترمیم شیشه‌ها و موم روغن‌کاری دو قاب چوبی و همچنین مرمت تزئینات و ترمیم شکستگی دو درب چوبی امامزاده که از آثار استاد علی ‌اکبر گیلک در سال ۱۳۵۵ است، توسط علی قربانی بامی از استادکاران عرصه مرمت و هنرمندان صنایع ‌دستی دارای درجه هنری کشوری در رشته گره‌چینی چوب در حال انجام است.

امامزاده سلطان سیدمحمد در خیابان تبریز و در مجاورت بنای تاریخی مسجد - مدرسه سردار قرار گرفته است که اهالی آن را به نام سلطان سید محمد می‌شناسند و معتقدند که او یکی از نوادگان امام جعفر صادق است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز