خبرگزاری کار ایران

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی خبر داد؛

بهره مندی 33 هزار نفر از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۸۳۶

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی گفت: 33 هزار نفر از جمعیت مناطق روستایی و عشایری استان مرکزی از سال 92 تاکنون تحت پوشش خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدصادق زهدی افزود: از سال 84 که اجرای طرح بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در کشور آغاز شده است، تاکنون 63 هزار نفر از جمعیت مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر استان مرکزی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی قرار دارند که از این تعداد 33 هزار نفر آنان از ابتدای فعالیت این صندوق تا سال 92 و مابقی نیز از سال 92 تاکنون از مزایای این صندوق بهره مند شده اند.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در سال 96 روستاییان و عشایر استان مرکزی از خدمات بازنشستگی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان بهره گرفته اند. همچنین از سال 92 تاکنون 9000 نفر از مشمولان روستایی و عشایری استان مرکزی از خدمات مستمری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان بهره‌مند شده‌اند. روستاییان، عشایر و مردم شهرهای زیر 20 هزار نفر استان مرکزی با پرداخت 10 سال حق بیمه و 70 سال سن، پرداخت 15 سال حق بیمه با 65 سال سن و 30 سال حق بیمه با 50 سال سن می‌توانند از خدمات بازنشستگی و مستمری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان برخوردار  شوند.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی اظهار داشت: یک میلیون و 400 هزار نفر افراد فاقد بیمه، از سوی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند. 700 هزار نفر از این سهمیه برای پوشش بیمه ای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی و 700 هزار نفر از این سهمیه نیز برای پوشش بیمه‌ای قالیبافان، فعالان صنایع دستی و میراث فرهنگی اختصاص یافته است. این افراد نیز با پرداخت 15 درصد حق بیمه آنان از سوی دولت، به‌صورت رایگان از خدمات بیمه‌ای و بازنشستگی صندوق بیمه اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: پرداخت 5 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و 30 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت به بیماران کرونایی زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی و همچنین اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کارگزاری های زیرپوشش در استان مرکزی از دیگر اقدامات این صندوق بوده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز