خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان مطرح کرد:

تداوم توسعه و پیشرفت هرمزگان در نخستین روزهای سال ۱۴۰۰ / افتتاح پروژه‌های زیربنایی در مناطق آزاد قشم و کیش با دستور رئیس جمهور

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۰۷۳

​استاندار هرمزگان گفت: پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی به ارزش ۴۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال و ۲۰ میلیون دلار، روز پنجشنبه پنجم فروردین با دستور رئیس جمهور، در مناطق آزاد قشم و کیش در استان هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فریدون همتی عنوان کرد: این پروژه ها شامل مجتمع تجاری و اداری معراج، مرحله دوم شهرک آفتاب، سایت شناورسازی و ۹ طرح زیربنایی و تولیدی در منطقه آزاد قشم و همچنین مجموعه گردشگری و ورزش های زمستانی پنگوئن و مرحله دوم برج ساحلی پرشین در منطقه آزاد کیش است.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها، ۳۰ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و ۱۰ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال توس دولت در راستای توسعه و عمران این مناطق سرمایه‌گذاری شده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به پروژه‌های منطقه آزاد قشم، افزود: در این جزیره، مجتمع اداری و تجاری معراج در ۷ طبقه در مساحت ۲۲ هزار متر مربع، سایت تولید و تعمیر شناور تا ۱۰۰۰ تن مدکندالوی قشم، سامانه پایش تصویری رانندگی و نظارتی، توسعه و بهسازی جاده و توسعه اسکله بهمن و دو مجتمع اقامتی و تفریحی و یک شهرک مسکونی، افتتاح خواهد شد.  

همتی با اشاره به طرح‌های منطقه آزاد کیش، اظهار کرد: در این جزیره، پارک زمستانی  پنگوئن در مساحت ۸۴۸۲ مترمربع شامل (یخ نوردی ، سورتمه، تیوپ سواری، ریل گلایدر و محوطه مناسبت های زمستانی و فضای صخره نوردی، تیراندازی ، گیم نت ، سالن بیلیارد  و...) و برج ساحلی پرشین با تعداد ۱۴۷ واحد در زمینی به مساحت ۳۳ هزار مترمربع، به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: سال گذشته، با بهره‌برداری از طرح‌های کلان در این مناطق با حمایت های دولت، شاهد توسعه بیش از پیش بودیم و در سال جاری نیز بر اساس آمارهای ارایه شده با افتتاح این طرح‌ها در مناطق آزاد قشم و کیش، زمینه اشتغال بیش از  چهار هزار نفر فراهم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز