خبرگزاری کار ایران

مدیر امور منابع آب تربت‌جام خبر داد:

آزادسازی ۲۴ هکتار از اراضی بستر رودخانه ها در شهرهای خراسان‌‌رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۰۶۲

مدیر امور منابع آب تربت‌جام از آزاد سازی و رفع تصرف ۲۴ هکتار از اراضی بستر رودها و مسیل‌ها در سال جاری خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، یوسف اختری در این خصوص گفت : از ابتدای سال جاری با ۱۱۶ مورد عملیات صورت گرفته ۲۳۹.۸۸۸ مترمربع از اراضی بستر رودخانه‌های تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح‌آباد از متصرفین خلع‌ید و بازگشائی شده‌اند.

وی افزود : در همین مدت ۲۵ رودخانه مهم منطقه به طول بیش از ۱۲ کیلومتر لایروبی شد تا تأثیر سیلاب بر مناطق مسکونی، زراعی، صنعتی و... به حداقل برسد.

 وی ادامه داد: در همین مدت ۱۶ مورد توقیف ادوات متخلف حین برداشت غیرمجاز مصالح و تخریب بستر رودها با مساعدت مأمورین انتظامی داشتیم که این آمار نسبت به سال‌های قبل کم نظیر بوده است.

 اختری خاطرنشان کرد: همچنین ۱۰۰ منبع آلاینده محیط‌زیست (شامل زباله‌گاه و واحد صنعتی) پایش و بررسی شده‌ است.

مدیر امور منابع آب تربت جام با گرامیداشت ۲۴ اسفند «روز جهانی حفاظت از رودخانه‌ها» ابراز داشت: این روز فرصت مغتنمی‌ست برای تأمل در رفتارهای نابخردانه که با این رگ‌های زندگانی بخش زمین داشته‌ایم و بایستی بکوشیم تا توجه همگان رو به موضوع حیاتی حفاظت از رودخانه‌ها جلب کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز