خبرگزاری کار ایران

در تالار حافظ شیراز و به صورت مجازی؛

اولین کنسرت آنلاین ایل قشقایی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۹۱۶

کنسرت آنلاین گروه جیران قشقایی در تالار حافظ شیراز بصورت برخط(آنلاین) از طریق پلت‌فرم‌های مجازی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، زین‌العابدین یزدانیان تهیه‌کننده کنسرت جیران قشقایی و عضو کمیته فرهنگی هنری شورای هماهنگی طایفه فارسیمدان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و شرایط پیش آمده در یکسال گذشته تصمیم گرفتیم با استفاده از ظرفیت‌های هنری طایفه فارسیمدان، برای لحظاتی هم که شده شادی را به خانه‌های مردم بیاوریم و از آنجایی که فضای مجازی فراگیر شده و تحولات بزرگی در این زمینه بوجود آمده است، از این فرصت استفاده کرده و همگام با تکنولوژی روز دنیا اقدام به برگزاری این کنسرت کردیم.

مسعود یوسفی رئیس شورای هماهنگی طایفه فارسیمدان، نیز در صحبت‌های خود گفت: موسیقی تاریخ ایل قشقایی است. شناسنامه قومی پرآوازه و شرح رویدادهای کوچک و بزرگ ایل است.

وی که در منصب ریاست اداره برنامه ریزی و فن آوری اطلاعات اداره کل امور عشایری استان فارس مشغول به خدمت است، افزود: نظر به اینکه کمیته فرهنگ و هنر شورای هماهنگی طایفه فارسیمدان در راستای ارتقاء هنر قشقایی با تکیه برظرفیت و توانمندی جوانان هنرمند طایفه تشکیل شده، شایسته است  همه  در حد توان این هنرمندان با ذوق را یاری دهیم.

امین عباسی معاون اجرایی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز که از حامیان این گروه موسیقی است با حضور در جمع هنرمندان عنوان نمودند که در این شرایط اقتصادی که مردم در تنگناهای زیادی قرار دارند و همچنین سختی های ناشی از بیماری کرونا هر شخصی با هنری که دارد بتواند در بهتر شدن شرایط روحی مردم گامی هر چند کوچک بردارد کار بزرگی را رقم زده است.

نوازندگان  این گروه عبارت‌اند از ویولون: فیروز هاشمی‌کیا، نی: کیان شفیعی، سه‌تار: محسن رضایی رحیمی، باغلاما: رامین مرادی، پیانو: هاتف جهانگیری، کمانچه: امین اسفندیاری،کمانچه:کیان جاویدی‌پور،تارباس: علی رستمی،تنبک:حسین محمودی، گروه کُر: هانیه‌سلیمی، سحر ساعیان، نگار رحیمی، مهناز رحمت، المیراحشمت‌نیا، شکوه عباسی، شاعر: عوض الله صفری کوچنده.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز