خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی خبر داد:

اختصاص ۳۷ میلیارد ریال اعتبار احداث و تجهیز بازارچه‌های دائمی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۴۳۵

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی از اختصاص ۳۷ میلیارد ریال اعتبار احداث و تجهیز بازارچه‌های دائمی در این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، حسین عباس‌زاده گفت: خراسان‌جنوبی با فعالیت بیش از ده بازارچه دائمی صنایع‌دستی از جمله استان‌های فعال در این بخش است و امسال نیز با تخصیص و ابلاغ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ، ایجاد ، تکمیل و بهره برداری از بازارچه های دائمی را در دستورکار خویش قرار داده است.

عباس‌زاده افزود: از این میزان اعتبار، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری از بازارچه صنایع‌دستی شهرستان فردوس، ۴ میلیارد ریال بازارچه صنایع‌دستی آیسک با ایجاد ۱۰ غرفه، ۸ میلیارد ریال برای تکمیل سرای امینی شهرستان بیرجند با پوشش ۳۵ غرفه و مبلغ ۸ میلیارد ریال برای ایجاد بازارچه صنایع‌دستی طبس اختصاص یافته و در مرحله انعقاد قرارداد و انجام کار توسط پیمانکار است.

وی با بیان اینکه مبلغ ۷ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی برای بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی واریز شده، گفت: از این میزان اعتبار، ۴ میلیارد ریال برای بازارچه صنایع دستی آیسک، یک میلیارد ریال برای سربیشه، ۵۰۰ میلیون ریال برای بازارچه صنایع دستی مود و یک و نیم میلیارد ریال برای بازارچه صنایع دستی نهبندان اختصاص می‌یابد.

عباس زاده عمده صنایع دستی استان را پارچه بافی، گوهرسنگ، جاجیم بافی، گلیم  و حصیربافی و سبد بافی عنوان کرد و افزود: مبحث فروش، بازاریابی و صادرات تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی همواره از  دغدغه‌های اصلی و مهم این قشر از فعالان جامعه هنری است که متاسفانه با گذشت سال‌ها از فعالیت هنرمندان صنایع‌دستی کشور مرتفع نشده است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: تولید محصولات بدون هدف، عدم توجه به کیفیت محصولات صنایع دستی، عدم بسته بندی مناسب، و نبود برند برای محصولات تولیدی از جمله مشکلات پیش روی فروش محصولات هنرمندان است که حل مسائلی همچون سهل الوصول کردن صادرات، قوانین گمرک، بیمه و ایجاد مراکز عرضه و فروش از جمله حمایت‌های دولت از این قشر جامعه است که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز