خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

برای کارگران استان احکام خفیف با نگاه ارفاقی صادر شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۱۳۵

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: سال گذشته بیش از ۱۰۰ نفر از کارگران کارخانجات استان حکم حبس داشتند، اما با تلاش های صورت گرفته با دستورات ریاست قوه قضاییه، خفیف ترین احکام با نگاه ارفاقی برای قشر کارگر صادر شده و با این اقدامات آرامش خوبی در این زمینه حاکم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی، افزود: اینگونه اقدامات جهت رفع مشکلات باید همچنان به صورت مستمر ادامه داشته باشد. تمامی تلاش ها باید در جهتی ادامه مسیر دهد که تولید متوقف نشود و کارگران به عنوان ستون فقرات تولید به کار خود اشتغال داشته باشند. 

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۵۰ شرکت بزرگ و کوچک دارای مشکل شناسایی و اقدامات گسترده ای برای رفع مشکلات آنها صورت گرفت، جهت برخی شرکت ها شاید بیش از ۱۰ جلسه کارشناسی در سطح عالی کشور برگزار شده و موارد نیز مورد بررسی قرار گرفت. باید در نظر داشت که هنوز برخی مشکلات در برخی واحدهای تولیدی وجود دارد و رفع آنها نیازمند یک هم افزایی است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: رفع مشکلات صنایع خرد و کلان استان در دستور کار این جلسه قرار دارد که در آخرین جلسه سال ۹۹ نیز مشکلات چندین شرکت اعم از مطالبات از کارخانه ها، توسط نهادها و ارگان های مختلف بررسی شد تا مشکلی در حوزه تولید پیش نیاید، البته برخی حیات و منافع خود را منوط به تنش در محیط کارگاه می‌بینند که این موارد نیز از سوی دستگاه قضا پیگیری خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: مدیران استان باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که سهم مردم از واحدها و صنایع موفق استان و به ویژه اراک، تنها آلودگی نباشد. صنایع بزرگ این استان باید حداقل به تعهدات مکانی خود پایبند باشند و به دنبال رساندن منفعت به حال مردم باشند نه اینکه هر روز بار آلایندگی خود را به مردم تحمیل کنند.

وی بیان داشت: در حوزه صنایع استان فسادهایی وجود دارد و نباید برخی شرکت ها که یک سری اموال را به تاراج می برند به بهانه اینکه خصوصی هستند، مورد توجه نباشند. لذا برنامه های ویژه ای در راستای برخورد با این شرکت ها در نظر گرفته شده است. متاسفانه برخی از صنایع حیات خود را در تخریب دیگران و ایجاد تنش می دانند که برای این واحدها نیز برنامه های ویژه ای دیده شده است و قطعا با عواملی که در روند تولید اخلال ایجاد کنند، برخورد قاطع انجام خواهد شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز