خبرگزاری کار ایران

شهردار مشهد مطرح کرد؛

ستاد خیرین شهر یار به یک برند تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۱۰۲

شهردار مشهد در نخستین رویداد تامین مالی خیرخواهانه در مدیریت شهری گفت: باید با تعریف و اجرای پروژه ای شاخص با تامین مالی خیرخواهانه به عنوان الگو، ستاد خیرین شهر یار را به یک برند تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدرضا کلائی در این رویداد که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد، سرپرست معاونت اقتصادی به همراه جمع زیادی از خیران و نیکوکاران برگزار شد، افزود: ابزارهایی که در مدیریت شهری در اختیار داریم، ابزارهای مناسبی برای تامین مالی اقدامات خیرخواهانه حوزه شهری است که ستاد خیرین شهر یار می تواند از این ابزارها استفاده مطلوبی داشته باشد. 

وی اضافه کرد: ستاد خیرین شهر یار که دبیرخانه آن در حوزه اقتصادی تشکیل شده است، براساس مصوبه ای که دارد، می تواند کمک قانونی و زیرساختی به اقدامات و فعالیت های خیرخواهانه داشته باشد.

کلائی با بیان اینکه مدیریت شهری با همکاری دستگاه قضایی مجموعه شوق زندگی را راه اندازی کرده است، اظهارکرد: این مجموع می تواند به عنوان ابزار مهمی برای ممیزی کردن و شناخت فعالیت های مورد نیاز خیرین در این حوزه مورد استفاده قرار گیرد.

شهردار مشهد تصریح کرد: ابزار دیگری که می توان از آن برای انجام فعالیت های خیر خواهانه بهره برد، کارخانه نوآوری است که می تواند در حوزه حمایت های استارت آپی و تمرکز فعالیت ها مفید فایده باشد .

وی ادامه داد: معتقدیم در اختیار داشتن و استفاده از این ابزارها می تواند به موضوع تامین مالی خیرخواهانه کمک بسیار زیادی داشته باشد.

کلائی با اشاره به اینکه به نظر می رسد در حوزه توسعه برندینگ فعالیت های ستاد خیرین شهر-یار مشکل داریم، خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل به دو مسئله نیازمندیم، مسئله اول داشتن پروژه مشخص دارای تامین مالی خیر خواهانه موفق است که بتوانیم آن را به عنوان یک نمونه معرفی کنیم.

وی گفت: این موضوع بسیار مهم است لذا از ستاد خیرین شهر-یار درخواست دارم روی یک پروژه شاخص که ویژگی های برند سازی را داشته باشد، تاکید کنند.

شهردار مشهد افزود: مسئله دوم ارائه این نمونه شاخص به عنوان الگو است، برهمین اساس پروژه محوری که آن را ستاد خیرین شهر-یار باید مشخص کند، می تواند توسعه دهنده الگوی تامین مالی خیرخواهانه در حوزه شهری باشد و آن را پایدار کند.

کلائی در خصوص میزان مشارکت شهرداری مشهد در تامین مالی خیرخواهانه حوزه شهری، گفت: براساس مصوبه شورای شهر به هر میزان که خیرین در اجرای پروژه های خیر خواهانه کمک کنند شهرداری مشهد نیز به همین میزان کمک خواهد کرد.

شهردار مشهد ادامه داد: مشارکت در ساخت بیمارستان ناظران، تامین بسته های معیشتی و.. از نمونه اقدامات ستاد خیرین شهریار است که هرچه جلوتر برویم این اقدامات متنوع تر خواهد شد.

سرپرست معاونت و سازمان اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد نیز گفت: ستاد خیرین شهر-یار اقدامات خیرین را در حوزه شهری نظام مند می کند.

 مهدی حاتمی، افزود: معتقدم رویداد تامین مالی خیرخواهانه در مدیریت شهری از دید محتوایی و ایده یک رویداد فوق العاده است . 

وی اضافه کرد: ما در زمان های مختلف و پیش از این دوره مدیریت شهری نیز مشارکت خیران را در حوزه شهر داشته ایم اما این مشارکت به صورت ساختاریافته و نظام مند نبوده است.

حاتمی تصریح کرد: با توجه به این موضوع، ایده ساختارمند کردن مشارکت خیرین در حوزه شهری با ایجاد ستاد خیرین شهر-یار در این دوره مطرح و به دنبال آن ابتدا مجمع و شورای خیرین شهر-یار مرکب از خیرین تشکیل و سپس ستاد مرکب از خیرین و مدیریت شهری ایجاد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز