خبرگزاری کار ایران

معاون دادستان خبر داد:

جمع‌آوری و ساماندهی ۳۲۰ کودک کار و خیابان در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۴۳۲

مدیر برنامه‌ ساماندهی کودکان کار و خیابان در مشهد گفت: در سه ماه گذشته ۳۲۰ کودک کار و خیابان در مشهد جمع‌آوری و ساماندهی شده‌اند و این کار تا ساماندهی و توانمندسازی تمام کودکان کار و خیابان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، نیره عابدین‌زاده در حاشیه مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران برنامه‌ی ساماندهی کودکان کار و خیابان افزود: مدیریت و راهبری طرح که سایبان مهر نام‌گذاری شده، با دستگاه قضایی است و دستگاه‌های اجرایی مرتبط، در اجرای این طرح، همکاری دارند.

وی، بهزیستی، شهرداری، خیرین، تعدادی از داوطلبان اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد مشهد را همکاران طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان برشمرد و گفت: این طرح در سال‌های گذشته و به صورت بین دستگاهی انجام می‌شده ولی به جهت ناهماهنگی بین دوایر دخیل در طرح، خروجی نتیجه‌بخشی نداشته است.

معاون دادستان مشهد اضافه کرد: جلسات کارشناسی این طرح با مدیریت جدید، از آبان‌ماه گذشته شروع شد و کار اجرایی از آذرماه آغاز گردید و اکنون در سومین ماه اجرا هستیم که نتیجه‌ی آن علاوه بر توانمندسازی کودکان و خانواده‌هایشان، دستگیری و تشکیل پرونده‌ی کیفری برای ۱۴ لیدر و سوء استفاده کننده از کار کودکان بوده است.

سرپرست دادسرای ناحیه ۵ مشهد در این گفتگو همچنین از پلمپ ۱۵ انبار ضایعات در مناطق مختلف مشهد خبر داد و گفت: بازگشایی این انبارها منوط به داشتن شرایط و رعایت موازین قانونی بود که دو واحد از این مراکز تا کنون واجد این شرایط شده و بازگشایی شده‌اند اما بقیه‌ی این انبارها همچنان پلمپ هستند تا تکلیف قانونی آنها مشخص شود.

عابدین‌زاده در زمینه‌  مراحل اجرای طرح ساماندهی گفت: در جنبه‌  اجرایی، مرحله اول از جمع‌آوری کودکان معابر و چهارراه‌ها آغاز شد و سپس به کودکانی که در انبارهای ضایعات به کار گرفته می‌شدند پرداختیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز