خبرگزاری کار ایران

دو سایت 5G در کیش راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۴۸۲

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان از ایجاد دو سایت 5G در جزیره کیش به صورت پایلوت خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، امیر یگانه اظهار کرد: در ادامه راه‌اندازی سایت‌های نسل پنجم اینترنت همراه در کشور، دو سایت 5G در جزیره کیش در حال جانمایی است.

وی افزود: نصب و راه‌اندازی این دو سایت توسط همراه اول به عنوان پایلوت در جزیره کیش بزودی آغاز می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان عنوان کرد: طی یک سال اخیر بیش از 800 تکنولوژی 3G و 4G در نقاط مختلف هرمزگان بخصوص مناطق روستایی نصب و راه‌اندازی شده است که هرمزگان را در میان استان‌های برتر کشور در زمینه توسعه شبکه قرار داده است.

 اینترنت 5G می‌تواند از تمامی قابلیت‌های موجود در سرویس‌های شبکه اینترنت محلی مانند LAN و همچنین شبکه اینترنت خارجی مثل WAN پشتیبانی کند. چنین امکاناتی به دلیل وجود پشتیبانی از قابلیت سرویس‌های مختلف از جمله WiFi، Z Wave، Lora، 3G و 4G فراهم شده است.

همچنین  فناوری نسل پنجم اینترنت‌های همراه نیز  هوشمندتر است.

این فناوری به طریقی تنظیم شده تا اینترنت را بین برنامه‌ها بر اساس نیاز اصلی آن‌ها تقسیم کند و مصرف انرژی را کاهش دهد. چنین هوشمندسازی به اپراتورها اجازه می‌دهد با مصرف کمتر انرژی کنترل بیشتری بر روی شبکه هوشمندسازی شهری داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز