خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان عنوان کرد؛

کمک به مردم لبنان و فلسطین شایعه است/تمام کمک‌ها صرف مددجویان کمیته امداد می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۶۵۲

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان گفت: تمام کمک‌های مردمی صرف مدجویان خودمان می‌شود و بجز صندوقی که روز قدس برای مردم فلسطین می گذاریم، هیچ پولی از کمک‌های مردمی صرف فلسطین و لبنان و بیرون از ایران نمی شود.این اخبار شایعه ای بیش نیست.

به گزارش ایلنا از اصفهان، کریم زارع اظهار داشت: کمیته ایجاد کننده فقر نیست و منشا فقر عوامل متعددی هستند که کمیته تلاش می کند با توانمند سازی نیازمندان و مددجویان تحت پوشش خود فقر را کاهش دهد.

وی ادامه داد: اگر نتوانیم مددجویان را توانمند وبه این باور برسانیم که خودشان باید بر فقر غلبه کنند، این چرخه معیوب ادامه خواهد داشت.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان با بیان اینکه این کمیته یکی از دستگاه های موثر در ایجاد شغل است تاکید کرد: تا کنون بیش از۱۱ هزار و پانصد شغل ایجاد کردیم که در شرایط اقتصادی موجود و شیوع کرونا با رشد ۲۵ درصدی نسبت به سال قبل، کار ارزشمندی است. 

زارع اضافه کرد: مسکن بحث مهم دیگری برای اقشار نیازمند است که با همراهی دولت از مرداد ماه سال جاری عملیات ساخت ۱۱۵۰ واحد مسکن در روستاها و شهرهای زیر بیست و پنج هزار نفر شروع شد و بیش از ۶۰۰ خانه آماده شده است که در  ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد صد واحد را به ممدجویان روستایی تحویل خواهیم داد.

وی یادآور شد: این پروژه جدای از یاری رسانی در تامین ودیعه و اجاره بها منزل برای نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد است.

زارع افزود: کمیته امداد در ماه های رمضان و محرم و صفر با همکاری بسیج و بنیاد مستضعفان، بیش از ۶۰ میلیارد تومان در غالب سبد غذایی تهیه و در بین افراد تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان توزیع کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: نگران کاهش کمک‌های مردمی به دلیل قرنطینه و محدودیت تردد در زمان شیوع کرونا بودیم که مردم حماسه آفریدند و امسال با کاهش کمک های مردمی مواجه نشدیم.

وی به تهیه وسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان اشاره کرد و اظهار داشت: نزدیک به  پنج هزار دانش آموز از ۱۲۰ هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد نیازمند تبلت و گوشی بودند که با همکاری و تعامل با آموزش و پرورش شناسایی و با کمک خیرانه شرکت پالایش نفت اصفهان و فولادمبارکه برای قریب به چهار هزار نفرشان تبلت و گوشی تهیه کردیم.

زارع با اشاره به کمک برای تشکیل خانواده مددجویان به ویژه زنان سرپرست خانوار تصریح کرد: نزدیک به ۲۰۰۰ کمک هزینه جهیزیه تهیه و به مددجویان اهدا شد.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد مراکز مردم نهاد محله محور به اسم مراکز نیکوکاری با ساماندهی خیرین محله ها از دیگر خدمات کمیته امداد بود که سبب شد بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان کمک محلی جمع و به نیازمندان همان محله ها اهدا شود. فردا نیز شاهد افتتاح چهارصدمین مرکز نیکوکاری و اولین مرکز نیکوکاری در مدارس خواهیم بود.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان خاطرنشان کرد: صندوق قرض الحسنه کمیته امداد تنها صندوقی است که بدون دریافت کارمزد و سپرده گذاری فرد وام گیرنده، به مددجویان وام پرداخت می کند. این شیوه پرداخت وام قرض الحسنه جهت حفظ عزت نفس و کرامت ممدجویان با اقساط بلند مدت و کسری مستمری ماهیانه شان به آنها پرداخت می شود.

زارع تصریح کرد: سقف وام ۳۰ میلیون تومان برای ودیعه مسکن و ۵۰ میلیون برای اشتغال است. کارفرمایانی که مددجویان ما را به خدمت بگیرند می توانند از این وام بهره ببرند.

وی با اشاره به شعار جشن نیکوکاری امسال گفت: جشن نیکوکاری با شعار عیدی برای همه  برگزار می شود که باتوجه به شرایط ویروس کرونا ترجیح بر پرداخت الکترونیکی است. *۸۸۷۷*۱*۰۳۱# و یا شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹ کمیته امداد جهت واریز الکترونیکی در اختیار شهروندان است.

زارع گفت: هجده هزار و شش خانواده با جمعیتی بیش از ۳۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان هستند که  بین ۵ تا ۱۰ هزار نفر سالانه به دلیل توانمند شدن از پوشش خارج می شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز