خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

تخصیص ۵۰۰ هکتار زمین جهت احداث شهرک خورشیدی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۷۴۷

استاندار قزوین از تخصیص ۵۰۰ هکتار زمین برای احداث شهرک انرژی خورشیدی در استان قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت اله جمالی‌پور در چهل و یکمین هفته پویش هر هفته الف- ب- ایران که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار کرد: توسعه نیروگاه‌های خورشیدی به تامین برق و در عین حال حفظ محیط زیست کمک قابل توجهی می کند که در این خصوص ۵۰۰ هکتار زمین برای واگذاری به بخش خصوصی جهت احداث شهرک انرژی خورشیدی در قزوین اختصاص یافت.

استاندار قزوین به طرح انتقال آب از سد طالقان به آبیک اشاره کرد و گفت: بهره برداری از این طرح یکی از مطالبات جدی مردم آبیک است که امیدواریم با حمایت های وزارت نیرو تا پایان اردیبهشت شاهد افتتاح آن باشیم.

جمالی پور ادامه داد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار مناسبی در راستای بهره مندی مردم به ویژه در مناطق محروم به آب و برق انجام شده است.

وی با بیان اینکه با وجود خدمات متنوع ارائه شده مردم استان قزوین همچنان مطالبات جدی در این ۲ حوزه دارند، افزود: یکی از مهم ترین دغدغه های استان قزوین کیفیت آب شرب آبیک است که سال های زیادی است با مشکل رو به رو شده و مردم این شهرستان از داشتن آب با کیفیت و سالم بی بهره اند که امیدواریم در این زمینه با حمایت وزارت نیرو و تسریع در انتقال آب از سد طالقان و بهره برداری از این طرح، این مشکل مرتفع شود.

این مسئول ادامه داد: متاسفانه شاهد این هستیم که مناطق شمالی قزوین با چالش بی آبی و کیفیت آب رو به رو هستند و باید با کمک بخش خصوصی و حمایت های وزرات نیرو این مشکلات را برطرف کنیم.

امروز سه‌شنبه، ۹ طرح صنعت آب و برق استان قزوین در قالب چهل و یکمین هفته پویش هر هفته_الف_ب_ایران با حضور وزیر نیرو به صورت ویدیو کنفرانس و همزمان با طرح های آب و برق استان های البرز، لرستان، خراسان شمالی و چهارمحال بختیاری به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز