خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان خبر داد:

زنگ خطر موج چهارم کرونا به صدا درآمده است/ نگران بی‌تفاوتی‌ها هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۶۸۹

استاندار اصفهان گفت: تغییر وضعیت رنگ کرونایی در شهرستان‌های نطنز و اردستان زنگ خطر موج چهارم این بیماری را در استان به صدا در آورده و این هشدار جدی است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس رضایی اظهار داشت: نگران بی‌تفاوتی‌ها هستیم زیرا برخی گمان می‌کنند ورود واکسن به معنای پایان کروناست؛در حالی که چنین نیست.

وی افزود: برخی شهرهای استان خوزستان در روزهای اخیر به وضعیت قرمز تغییر پیدا کرده اند و حتی ۲ شهرستان نطنز و اردستان استان اصفهان نیز از وضعیت زرد به نارنجی تبدیل شده است.

رضایی تصریح کرد: این تبدیل وضعیت‌ها زنگ هشداری برای ورود به موج چهارم است و ضروری است کماکان دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله کاهش تجمعات، کاهش ترددها، رعایت فاصله‌گذاری، رعایت نظافت شخصی را در دستور کار قرار دهیم.

استاندار اصفهان تاکید کرد: یک سال اخیر که از شیوع بیماری کرونا می گذرد، داروهای متعددی مطرح شده، ولی هیچکدام نتیجه بخشی قطعی نداشته است؛ گر چه واکسن خریداری شده است و برخی شرکت‌های واکسن‌ساز داخلی نیز در این زمینه اقدامات خوبی داشته‌اند ولی باید توجه داشت که میزان ایمن‌سازی، میزان‌پایداری آن و برخی مسائل مرتبط با واکسن هنوز به خوبی مشخص نیست و لذا باید این نگرش در جامعه تاکید شود که کرونا تمام نشده است و تمهیدات زندگی با کرونا را رعایت کنیم و گرنه با موج چهارم کرونا مواجه خواهیم شد.

رضایی ادامه داد: واکسن به اصفهان وارد شده و با اولویت کادر بهداشت به‌ویژه افرادی که در مراقبت‌های ویژه فعال هستند واکسیناسیون آغاز شده است.

وی با بیان اینکه سلامت از هر مساله دیگری مهم‌تر است، ادامه داد: کادر درمان امروز با جدیت پیگیر و از سوی دیگر دولت نیز در تامین واکسن اقدامات خوبی انجام داده، ولی برون رفت از وضعیت کرونایی و کاهش اثرات آن نیازمند هماهنگی و همدلی آحاد جامعه است.

وی با اشاره به ورود برخی پروازهای خارجی به اصفهان تاکید کرد: غربالگری و قرنطینه مسافران بر اساس قوانین و تاکیدات ستاد ملی کرونا با قاطعیت و جدیت دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز