خبرگزاری کار ایران

شهریارپور مطرح کرد:

توسعه متوازن استان چهار محال و بختیاری با آمایش سرزمینی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۶۹۸

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: مطالعات آمایش سرزمین که خلا توسعه متوازن در استان را برطرف می‌کند از مهمترین طرح‌های توسعه‌ای است که در دولت تدبیر و امید تکمیل شد.

به گزارش ایلنا، علی شهریار پور با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم طرح‌های توسعه‌ای متعددی در استان تدوین و به مرحله اجرا رسیده است که تاثیر بسزایی در روند توسعه استان دارد، گفت: مطالعات آمایش‌ سرزمین که خلا توسعه متوازن در استان را برطرف می‌کند از مهمترین طرح‌های توسعه‌ای است که در دولت تدبیر و امید تکمیل شد.

شهریارپور افزود: این طرح پس از تصویب در کمیسیون تخصصی شورای عالی آمایش کشور، به شورای عالی ارائه شده و پس از تصویب در این شورا در مرحله اجرا قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: علاوه‌ بر آن برنامه راهبردی و لایه‌های اطلاعاتی پایگاه‌های داده مکانی آمایش سرزمین استان آماده شده است و می‌تواند مورد استفاده دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری، این استان در تهیه مطالعات آمایش سرزمین منطقه۴ نیز نقش فعالانه‌ای داشته است و کار مقدماتی این طرح نیز آماده شده و می‌تواند از آن بهره‌برداری کرد.

شهریارپور، تدوین سند توسعه شهرستان‌های این استان را از دیگر اقدامات قابل توجه دولت تدبیر و امید در این استان برشمرد و گفت: تهیه این سند تاکنون در استان سابقه نداشته و برای نخستین بار در این دولت تهیه و تدوین شد و در آن ظرفیت‌های هر شهرستانی به طور دقیق مشخص شده است.

وی همچنین با اشاره به تهیه سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی برای ۳۷۵ روستا و ۳۰ دهستان استان در سال ۹۸ خاطرنشان کرد: راهبردها، سیاست‌ها، روند فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری این روستاها به طور دقیق در سند مشخص شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری افزود: مهمترین نکته در تهیه تمامی این اسناد این است که علاوه‌بر تدوین، بر روند اجرای این اسناد نیز نظارت می‌شود و از سوی دیگر رابطه منطقی بین این اسناد برقرار شده و مبنای اسناد پایین دستی به شمار می‌رود.

شهریارپور خاطرنشان کرد: سند توسعه و برنامه عملیاتی در برنامه ششم توسعه به صورت بخشی و فرابخشی تهیه شده و نقشه راهی در اسناد بالادستی استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌های توسعه‌ای و بالادستی در اجرای برنامه‌های عمرانی در مناطق مختلف استان، خاطرنشان کرد: این اسناد از فعالیت‌های سلیقه‌ای جلوگیری می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این اسناد اثرات خوبی در شاخص‌های اقتصادی داشته است، افزود: این تغییرات محسوس را می‌توان در کاهش نرخ بیکاری استان طی سالهای اخیر مشاهده کرد بطوریکه نرخ بیکاری استان از ۲۰.۲ درصد در سال ۹۵ به ۱۱.۹ درصد در پاییز امسال کاهش یافته است.

 چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز