خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان هشدار داد ؛

ضرورت نظارت‌های جدی در مناطق دارای وضعیت پرخطر کرونایی/ برگزاری مراسم افتتاح طرح‌های دهه فجر با رعایت کامل دستورالعمل‌ها انجام شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۶۸۶

استاندار گیلان گفت: مراسم افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های استان طی دهه فجر؛ با حضور حداقلی، رعایت کامل دستورالعمل‌ها و به‌دور از شکل‌گیری تجمعات انسانی برگزار شود.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با بیان اینکه به‌رغم وجود تلاش‌های بی‌وقفه و همیاری منسجم کادر درمان و همه دستگاه ها و نهادها در مهار کرونا ، نگرانی‌هایی از خیز بیماری در گیلان وجود دارد، افزود: از هفته گذشته تا امروز ، علاوه بر شهرستان‌های رودسر و لاهیجان، صومعه‌سرا نیز به جمع شهرستان‌های دارای وضعیت نارنجی استان اضافه شد که نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه نباید از توفیقات مغرور شویم و باید کماکان ضمن رعایت توصیه های بهداشتی از سوی همه شهروندان و هم استانی‌ها، توجه به پروتکل ها در مناطق با وضعیت شکننده، افزون‌تر شود، گفت: هر زمان مسافرت ها افزایش یابد؛ تعداد مبتلایان پس از دو هفته روند صعودی پیدا می کند که براین اساس مهم‌ترین راه پیشگیری علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی، پرهیز از عادی انگاری، تجمعات خانوادگی و کاهش ترددهای غیرضروری است.

استاندار  گیلان با بیان اینکه طبق اعلام وزیر بهداشت در جلسه امروز ستاد ملی؛ از اول تا هشتم بهمن ماه، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور کاهش یافته، اظهار داشت: براساس این ارزیابی؛ بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی در حال حاضر مربوط به صنایع، معادن و ادارات و کمترین میزان مربوط به دفاتر پیشخوان، پاساژها و سامانه‌های مسافربری درون شهری است.

وی بر ضرورت تشدید نظارت ها و افزایش گشت های اصناف تأکید و تصریح کرد: باید مراقبت ها بیشتر و از عادی‌انگاری در رفتارهای اجتماعی و خانوادگی پرهیز شود‌.

وی با یادآوری این نکته که کم توجهی به توصیه های بهداشتی، موج جدیدی از بیماری را شکل می‌دهد، گفت: صداوسیمای استان و کمیته رسانه و فضای مجازی نیز باید هشدارهای لازم در خصوص اهمیت رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و نقش آنها در حفظ سلامتی جامعه از یکسو و تداوم فعالیت‌های مرتبط با معیشت مردم از سوی دیگر را بیان کنند.

وی با بیان اینکه به واسطه گردشگر پذیربودن گیلان باید از الان برای ایام پایانی سال و عید نوروز برنامه‌ریزی کنیم، خاطرنشان کرد: همانند سال گذشته، برپایی هرگونه چادر در پارک ها و میادین و نیز هرگونه پذیرش در مهمانسراها و اماکن دولتی ممنوع است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز