خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی جوین خبر داد:

خسارت ۱۵ درصدی سرما به مزارع غلات شهرستان جوین در خراسان‌رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۹۵۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: متاسفانه ۱۵ درصد مزارع غلات این شهرستان در اثر سرمای اواخر مهرماه و اوایل دیماه سال جاری از بین رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبرقارزی ضمن بازدید از مزارع گندم، جو و کلزای  این شهرستان افزود: شهرستان جوین به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی و همچنین تولید کننده محصولات استراتژیکی همچون چغندر ،کلزا، گندم و جو نقش مهمی در تامین امنیت غذا ی نیز دارد .

وی با اشاره به اهمیت استراتژیک تولید دانه‌های روغنی و جلوگیری از واردات نیاز کشور از سایر کشور ها و به طبع جلوگیری از خروج ارز افزود: تولید دانه‌های روغنی، نقش بسزایی در صرفه جویی ارزی، تسریع روند توسعه اقتصادی، امنیت و استقلال غذایی کشور ایفا می‌کند.

قارزی با اشاره به اختصاص۱۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم و اختصاص ۵هزار هکتار کشت جو و ۷۵۰ هکتار کشت دانه روغنی کلزا، افزود: متاسفانه سرمای اواخر مهر و ابتدای دیماه سال جاری باعث خسارت ۱۵درصدی به مزارع و از بین رفتن سطح بالایی از مزارع غلات شهرستان شده است.

وی ترویج کشت محصولات استراتژیک همچون گندم ،جو و کشت دانه های روغنی را با توجه به شرایط تحریم به عنوان یکی از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد و افزود: دانه‌های روغنی به عنوان پایه و ماده اولیه تولید روغن نباتی محسوب میشود و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در واقع بالا بودن سرانه مصرف خانوار و ضریب بالای مصرف روغن نباتی در سبد غذایی خانواده های ایرانی باعث شده  این محصول به عنوان یکی از نیاز‌های اساسی جامعه در حوزه غذایی بشمار رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز