خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

دستگاه قضا در برخورد با مفسدان بر اساس قانون عمل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۲۰۶

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: برخورد با مفسدان باید از طریق قانونی آن صورت گیرد تا به حیثیت و آبروی افراد و استان خدشه و آسیب وارد نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد قاسمی در نشست تبیین اهمیت افشاگری (سوت زنی) در سند تحول قوه قضائیه ویژه رسانه و سمن‌ها، اظهار کرد: باید کمک کنیم تا فسادی در جامعه واقع نشود و اگر فسادی صورت گرفت با مفسد به صورت قانونی برخورد شود نه اینکه آبروی افراد از میان برود و مفسد واقعی از چنگ قانون فرار کند.

دادستان قزوین بیان کرد: سازمان بازرسی در دوره جدید مدیریت قوه قضاییه ورود خوبی برای رسیدگی به مفاسد دارد ولی چون مسائل زیاد است باید از ظرفیت مردم، رسانه‌ها و تشکل‌ها بدون جار و جنجال برای گزارش مفاسد استفاده کرد.

قاسمی افزود: روزانه بیش از سه هزار پرونده به دستگاه قضایی وارد می‌شود و نمی‌توان به بهانه مبارزه با فساد، آبرو و حیثیت افراد را از بین برد.

وی اضافه کرد: دستگاه قضا در مبارزه با فساد به متخلفان حتی قضات و کارمندان خود نیز رحم نخواهد کرد و مبارزه با فساد را از خود شروع می کند.

این مقام قضایی استان با بیان اینکه با انگ زدن و اعلام رسانه‌ای کردن، مشکلی حل نخواهد شد، ادامه داد: قزوین دار المومنین است و چرا باید آبروی استان را پیش از اثبات جرمی از میان ببریم در حالیکه پرونده‌های مطرح شده در استان در مقیاس کشوری بزرگ نیستند.

دادستان قزوین با بیان اینکه در حوزه مبارزه با فساد با خلاها و نواقصی مواجه هستیم، گفت: بسیاری از کشورها سازمانی نظام مند برای مبارزه با فساد دارند ولی خیلی از مقررات ما هنوز از وضعیت روز عقب هستند.

قاسمی یادآور شد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم این خلاها را با همکاری کارشناسان قوه قضاییه نسخه پیچی و رفع کنند تا بتوان در مبارزه با فساد گام‌های بلندی را برداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز