خبرگزاری کار ایران

مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت امور زنان ریاست جمهوری:

سامانه رصد و پایش سند ارتقای وضعیت زنان در استان‌ها راه اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۳۲۰

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: سامانه رصد و پایش سند ارتقای وضعیت زنان و خانوار در استان ها ایجاد می شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، بهناز موحدی امروز در جلسه شورای تامین استان قزوین اظهار کرد: این سامانه رصد ، در اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و خانوار است که سبب ایجاد رقابت و بهبود فعالیت ویژه در استان‌های دیگر می‌شود که بهمن ماه با حضور رئیس جمهوری رونمایی می شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت امور زنان ریاست جمهوری افزود: این طرح بر اساس اسناد بالادستی و تکالیفی که در این حوزه داریم، تعریف شده و رویکرد ما در سطح ملی به ویژه در پروژه‌هایی است که با هم همکاری دارند.

موحدی ادامه داد: مدل برنامه ریزی در این حوزه مشارکتی و  از بالا به پایین است و تلاش شد از چارچوب محتوایی استفاده کنیم که شامل بهره مندی از ظرفیت های خود استان برای تدوین سند است.

وی یادآور شد: این سند با مشخص کردن نیازها و روشن کردن راهبردهای مناسب در حوزه زنان و خانواده در واقع راهنمای فعالیت های ما برای تصمیم گیری و برنامه ریزی در خصوص این قشر خواهد بود.

این مقام مسئول اضافه کرد: تدوین این سند در راستای ارتقای وضعیت زنان و خانواده از سال ۹۶ در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

مدیرکل برنامه ریزی معاونت امور زنان ریاست جمهوری با اشاره به  ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه تصریح کرد : تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده به صورت نتیجه‌ محور طراحی شده و فعالیت‌هایی تعریف شده است که منجر به خروجی شود.

 موحدی گفت: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در آینده یک نقشه راه مشخص برای ارتقای عدالت جنسی بر مبنای ظرفیت‌های استان است.

وی تاکید کرد: این طرح در ۱۷۷ شاخص و هفت محور ذیل این سند تدوین شده است و باتوجه به اینکه ستاد ملی زن و خانواده به تصویب رسیده دستگاه‌های اجرایی ملزم به اجری آن هستند.

این مقام مسئول با اشاره به طرح رصد و پایش سند ارتقای زنان در کشور یادآور شد : تهیه برنامه عملیاتی و ماتریس نتایج استان جزو مواردی است که باید در سند ارتقا زنان در نظر گرفته شود و براساس نتایج، یک مدل برنامه ریزی نتیجه محور پیش بینی شود تا براساس داده ها و ظرفیت های موجود در هر استان فعالیت هایی انجام شود که منجر به خروجی های عملی و با دستاوردهای مشخص باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز