خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره بهزیستی البرز به ایلنا خبرداد:

خانه کوچک حمایت از مددجویان در البرز راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۷۰۱

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان البرز گفت: اولین خانه کوچک حمایتی و مراقبتی برای بیماران اعصاب و روان در شهرستان البرز راه اندازی شد.

 شیرین فرازمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: شروع فعالیت اولین خانه کوچک حمایتی و مراقبتی در مرکز توانبخشی شبانه روزی مهر تحت نظارت بهزیستی شهرستان البرز در حال حاضر با سکونت ۱۰ توانخواه اعصاب و روان آغاز شده است.

سرپرست بهزیستی شهرستان البرز افزود: این طرح بر اساس رویکرد فعالیت خانواده محوری و کوچک‌سازی مراکز تجمعی شبانه‌روزی و همچنین توجه به رعایت حقوق معلولین راه اندازی و اجرا شده است.

فرازمند ادامه داد: این طرح قصد دارد خانه‌های کوچک و حمایتی و گروهی را برای معلولان ذهنی، جسمی و بیماران روانی مزمن و سالمندان گسترش دهد تا از این طریق خدمات بهینه‌ای به شیوه منسجم در محیطی عاطفی، اجتماعی و آموزشی مناسب در خانه‌هایی مشابه منازل عادی ارائه دهد؛ به طوری که معلولان با بهره‌مندی از خدمات آموزشی حرفه‌ای و حتی تحصیل و شغل در صورت وجود بستر مناسب به سطحی از توانمندی و استقلال برسند.

وی درخصوص نحوه فعالیت این خانه‌های مراقبتی گفت: حضور نیروها در خانه در راستای فعالیت‌های آموزشی، اجتماعی و مراقبتی است و در صورت نیاز با توجه به شرایط، توانخواهان از خدمات درمانی و توانبخشی نیز برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز