خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان:

نخستین جشنواره مد و لباس در قزوین برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۶۸۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: نخستین جشنواره مد و لباس کشور با عنوان شمیم بهشت بهمن ماه سال جاری به میزبانی استان قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، محمدحسین اسماعیلی اظهار کرد: لباس و پوشش به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های فرهنگی هر جامعه و قومی محسوب می‌شود و از این جهت دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان، فرهنگ مد را از عناوین مهم حوزه جامعه شناسی فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: در تقسیم‌بندی طبقات اجتماعی این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار بوده و از این جهت در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

اسماعیلی ادامه داد: یکی از شاخص‌های دگردیسی فرهنگی، مدگرایی فزاینده است و در این راستا گروه‌ها و طبقات اجتماعی مسلط و مرفه سعی در تسلط تصمیمات و علاقه‌شان در سبک زندگی، مقوله مصرف و پوشاک بر سایر طبقات جامعه هستند که از سوی طبقات پایین‌تر تقلید می‌شود.

وی افزود: به همین جهت این چرخه ناتمام تقلید و تغییر منجر به تنزل تفاوت‌های فرهنگی طبقات اجتماعی به مقوله‌های سطحی و ظاهری می‌شود که نیازمند توجه جدی مسوولان است.

رئیس کارگروه مد و لباس استان بیان کرد: جشنواره‌های مد و لباس در جهت ساماندهی حوزه پوشاک، مد و لباس می‌تواند اثر فزاینده‌ای داشته باشد و جشنواره مد و لباس مشاغل نیز در این راستا برنامه‌ریزی شده و اجرا خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه ایجاد ارتباط اثربخش بین حلقه‌های طراحی، تولید، توزیع و مصرف در این جشنواره‌ها می‌تواند محقق شود، تصریح کرد: حمایت از هنرمندان طراح، تولیدات داخلی و ترویج فرهنگ و سبک زندگی ایرانی - اسلامی با نگاه خلاقانه و زیبایی شناسانه و با تکیه بر روزآمدی از مواردی هستند که باید در حوزه مد و لباس به طور جدی پیگیری شود.

وی اضافه کرد: جشنواره مد و لباس مشاغل به شکل مجازی و با هدف ساماندهی مد و لباس مشاغل در کشور و استفاده از الگوهای مناسب ایرانی - اسلامی در صنعت پوشاک و همچنین افزایش سطح مشارکت عالمانه اهالی فرهنگ و هنر در موضوع مد و لباس برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان یادآور شد: کمک به اعتلای استاندارد پوشاک ایرانی و کشف استعداد و خلاقیت‌ها در زمینه لباس، ارتقای توانمندی طراحان و تولیدکنندگان در زمینه مد، لباس و تجاری سازی تولیدات ملی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره خواهد بود.

فراخوان جشنواره مد و لباس مشاغل در سامانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موجود است و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام به نشانی http://www.khanetarahanqaz.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز