خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد استان اردبیل خبر داد:

انجام بیش از یک هزار و 700 مورد نمونه برداری از تولیدات استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۵۷۹

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: در مدت 9 ماه تعداد یک هزار ۷۱۳ مورد نمونه برداری و آزمون از فرآورده های تولیدی استان توسط کارشناسان اداره کل و بازرسان شرکت های تائید صلاحیت شده بخش خصوصی انجام شده است.

به گزارش ایلنا، هاشم علایی عنوان کرد: از ابتدای سال 99 تا کنون و در مدت 9 ماه تعداد یک هزار ۷۱۳ مورد نمونه برداری و آزمون از فرآورده های تولیدی استان توسط کارشناسان اداره کل و بازرسان شرکت های تائید صلاحیت شده بخش خصوصی انجام شده است.

وی هدف از نمونه برداری و آزمون کالاهای تولیدی را انطباق آنها با شرایط و مقررات استانداردهای ملی برشمرد و گفت: عمده تولیداتی که نمونه برداری و آزمون شده اند در حوزه های مواد غذایی، مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، بسته بندی سلولزی، انگ فلزات گرانبها، مکانیک فلزشناسی، خودرو و نیروی محرکه، برق و الکترونیک و مهندسی پزشکی بوده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل یادآور شد: این تولیدات توسط کارشناسان اداره کل و همچنین آزمایشگاه های همکار تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران مورد آزمون قرار می گیرند و نتایج آن بر روی سامانه یکپارچه نظارت بر اجرای بارگذاری شده و واحدهای تولیدی نیز می‌توانند از نتایج نمونه برداری و آزمون فراورده های خود اطلاع یابند.

علایی گفت: در بازرسی‌ از واحدهای تولیدی بر عملکرد آنها نظارت جدی انجام می شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.  

وی افزود: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استانداردهای ملی با واحدهای متخلف مطابق با مقررات سازمان ملی استاندارد ایران برخورد  قانونی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز