خبرگزاری کار ایران

راهزادی خبرداد:‌

افتتاح و کلنگ زنی 26 پروژه برق در دهه فجر کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۹۱۷

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و کلنگ زنی 26 پروژه برق در دهه فجر امسال با اعتباری بیش از 212 میلیارد و 200 میلیون ریال در هشت شهرستان این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " داود راهزادی" با بیان این مطلب گفت: 26 پروژه برق در بخش های اصلاح، توسعه، احداث، روشنایی معابر، برق رسانی روستایی، تبدیل شبکه‌های سیمی به کابلی و رفع ضعف ولتاژ شبکه های برق در هشت شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر امسال با اعتباری بیش از 212 میلیارد و 200 میلیون ریال افتتاح و کلنگ زنی می شود.

وی با برشمردن برخی از این پروژه‌ها،اظهارداشت: بیشترین پروژه های افتتاحی مربوط به شهرستان بویراحمد با اعتباری بیش از 67 میلیارد و 100 میلیون ریال و کمترین آن مربوط به شهرستان باشت با یک پروژه و اعتباری معادل 2 میلیارد و 114 میلیون ریال است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در شهرستان کهگیلویه پنج پروژه با اعتباری حدود 70 میلیارد ریال، در شهرستان گچساران چهار پروژه با اعتباری حدود 28 میلیارد و 200 میلیون ریال، در شهرستان دنا چهار پروژه با اعتباری معادل 12 میلیارد و 650 میلیون ریال، در شهرستان چُرام 2 پروژه با اعتباری معادل 16 میلیارد و 650 میلیون ریال و در شهرستان بهمئی نیز 2 پروژه با اعتباری معادل 15 میلیارد و 600 میلیون ریال در دهه فجر امسال افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

راهزادی، تعداد پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد را به ترتیب 23 و سه پروژه عنوان و خاطرنشان کرد: اعتبار هزینه و پیش بینی شده برای این پروژه ها نیز به ترتیب 172 میلیارد و 40 میلیارد ریال است.

وی گفت: تامین برق شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی، توسعه و احداث روشنایی معابر و برق رسانی روستای " لا اسپید " شهرستان کهگیلویه، سه پروژه موردنظر برای کلنگ زنی در دهه فجر امسال است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در شهرستان باشت پروژه توسعه و احداث شبکه های برق روستاهای خوبیارآباد، قاسم آباد تیموری و غورک رستمی در قالب یک قرارداد با اعتباری معادل 2 میلیارد و 114 میلیون ریال اجرایی می شود.

به گزارش ایلنا، حدود 270 هزار اشتراک برق در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که 210 هزار اشتراک آن خانگی و مابقی در سایر تعرفه های تجاری، عمومی، کشاورزی و صنعتی فعال هستند.

یک هزار و 760 روستای دارای سکنه هم اکنون در این استان از نعمت روشنایی برق برخوردار بوده و جشن برق رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار نیز برگزار شده است.

سخت گذری، کوهستانی، نبود محورهای مواصلاتی مناسب، پراکندگی، پوشش های گسترده جنگلی و وجود برخی معارضان محلی از مهمترین مشکلات برق رسانی به برخی از روستاها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز