خبرگزاری کار ایران

در سازمان جهاد کشاورزی البرز مطرح شد؛

ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی نسبت به صنعت و خدمات، ضعیف است/ البرز پیشرو در راه اندازی استودیو کشاورز

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۶۵۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز، گفت: با داشتن ظرفیت‌ها و فرصت‌های ویژه کارآفرینی و با حضور کشاورزان پیشرو در بخش کشاورزی در البرز با استفاده از ظرفیت استودیو کشاورز می توان الگوهای موفقی را در سطح کشور معرفی کنیم.

به گزارش ایلنا از البرز، عبدالله مخبر در مراسم افتتاح استودیو کشاورز البرز که با حضور معاون سازمان تحقیقات آموزش ترویج و جمعی از مدیران و مسئولان سازمان جهاد کشاورزی  استان برگزار شد، گفت: این اعتقاد را دارم که تنها امکان و ابزاری که می‌تواند کشاورزی سنتی ما را به سمت کشاورزی اقتصادی و با توجه به کشاورزی دانش بنیان منتقل کند، سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی است که در سال‌های اخیر تلاش‌های خیلی خوبی در این زمینه انجام داده است.

مخبر افزود: آموزش و ترویج از جمله بخش‌های  نحیف و ضعیف و آسیب‌دیده بود که در سال‌های اخیر فعالیت‌های ویژه‌ای را انجام داده است و با اجرای گام دوم نظام نوین ترویج همچنان در راستای دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی قدم‌های موثری بر می‌دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان البرز با بیان اینکه ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی هنوز نسبت به صنعت و خدمات عقب افتاده است، گفت: در حوزه نوآوری و ایجاد جهش در این بخش، همه ما  با رویکرد نوآوری، باید یک الگو و زبان مشترکی بین بخش اجرا، تحقیقات و آموزش ایجاد کنیم.

او افزود: همین استودیو، ابزاری برای زبان گفت وگو و ایجاد ارتباط بین موسسات آموزشی، علمی و تحقیقاتی و کشاورزان و بهره‌برداران ایجاد خواهد کرد.

مخبر، البرز را به‌عنوان قطب نوآوری و فناوری معرفی کرد و گفت: با داشتن ظرفیت‌ها و فرصت‌های ویژه کارآفرینی و با حضور کشاورزان پیشرو در بخش کشاورزی در این استان، امیدواریم با استفاده از ظرفیت استودیو کشاورز بتوانیم الگوهای موفقی را در سطح کشور معرفی کنیم.

البرز پیشرو در راه اندازی استودیو کشاورز

مریم اکبری، مدیر هماهنگی سازمان جهادکشاورزی استان البرز در مراسم افتتاحیه استودیو کشاورز ضمن ارائه گزارش کوتاهی از اهداف و رویکرد این مدیریت در ایجاد شبکه تلویزیون اینترنتی اظهار داشت: تنوع در روش های آموزشی خلاقیت و نوآوری از ویژگی های بارز آموزش و ترویج، زنده و پویاست و مروجین به دلیل تنوع فعالیت و ارتباط با بهره برداران بخش های اجرایی و تحقیقات، همواره باید نوآور و خلاق و پویا باشند.

او ادامه داد: بعد از شیوع بیماری کویید 19، آموزش های این سازمان با برنامه ریزی از طریق گروه ها و کانال های شبکه های مجازی، سامانه پیامکی و همچنین سامانه های تخصصی وزارت، دنبال شد و مطالب آموزشی به شکل پیام کوتاه، پوستر، موشین گرافی و فیلم های آموزشی کوتاه برای مخاطبین از جمله مروجین مسئول پهنه های تولیدی کشاورزان و بهره برداران، ارائه شد.

اکبری با اشاره به راه اندازی تلویزیون اینترنتی "استودیو کشاورز البرز" تصریح کرد: استودیو کشاورز مقرر است در تمام استان های کشور ایجاد شود که استان البرز از جمله استان های پیشرو و پیشگام در این زمینه است.

او گفت: این موضوع مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی و مؤسسه آموزش و ترویج است و هدف آن حرکت به سوی ترویجی فراگیر و دیجیتال است که با رویکرد تلویزیون اینترنتی، تهیه و پخش برنامه های آموزشی ترویجی با محوریت کارشناسان‌، مروجین و بهره‌برداران بخش کشاورزی دنبال می شود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز