خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار قزوین:

ظرفیت تشکل‌های مردمی در کاهش اعتیاد عاملی اثر گذار است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۶۰۳

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: باید از ظرفیت تشکل‌های مردمی و سمن‌ها در مبارزه با موادمخدر و کاهش اعتیاد در جامعه استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی در کمیته مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد استان قزوین اظهار کرد: اعتیاد یک بلای خانمانسوز  است و این پدیده سن، جنس و موقعیت نمی‌شناسد و هیچ کسی از پیامدهای اعتیاد در جامعه در امان نیست و باید همه در ریشه‌کنی این معضل اجتماعی با یکدیگر همکاری کنند.

معاون سیاسی استاندار ادامه داد: سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد به عنوان بازوان توانمند دولت در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طی سال‌های اخیر کارهای خوبی را در حوزه پیشگیری و مبارزه با موادمخدر انجام داده‌اند که به تنهایی کافی نیست و باید دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان در کنار این تشکل‌ها از وظیفه ذاتی خود غافل نشوند.

حبیبی بیان کرد: امروز زنگ خطر موادمخدر میان جوانان قزوین به صدا درآمده و متولیان امر باید به طور جدی برای پیشگیری از آسیب‌های این حوزه اقدام کنند تا در آینده متحمل هزینه‌های جبران ناپذیر نباشیم.

این مسئول با بیان اینکه مشارکت مردم رکن اصلی پیشگیری از اعتیاد در جامعه است، اضافه کرد: سیاست دولت، مشارکت دادن مردم در امور مختلف است و تا جایی که می‌تواند کارها را به مردم و بخش خصوصی واگذار می‌کند.

معاون سیاسی استاندار تاکید کرد: تشکل‌های مردم نهاد به دلیل حضورشان در جامعه و ارتباط  با مردم نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی برعهده دارند و باید از توانمندی مشارکت‌های مردمی در قالب تشکل‌های سازمان یافته مردم نهاد در حوزه پیشگیری و مبارزه مواد مخدر استفاده شود.

به گفته حبیبی، دستگاه‌های اجرایی استان موظف‌ هستند با حساسیت بیشتری مجوز سمن‌ها و تشکل‌های مردمی را صادر کنند تا افراد شایسته و دارای صلاحیت در حوزه آسیب‌های اجتماعی حضوری فعالانه داشته باشند.

وی تصریح کرد: مبارزه با موادمخدر تنها وظیفه دستگاه قضا و نیروی انتظامی نیست بلکه همه دستگاه‌های اجرایی و آحاد جامعه باید احساس مسوولیت اجتماعی کرده و در این امر یاری‌گر سایر دستگاه‌ها باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بهترین راه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به خانواده‌ها از عواقب این پدیده شوم در جامعه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز