خبرگزاری کار ایران

دبیر کل جامه حسابداران ایران:

حسابرسی پادزهر فساد است/ دولت به برج مراقبت برگردد

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۷۲۷

یکی دیگر از مهمترین راهکارهای مبارزه با فساد در این تنگنای مالی این است که دولت به جایگاه اصلی خود یعنی برج مراقبت برگردد و از کار تصدی‌گری دست بکشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد علوی در مراسم گرامیداشت روز حسابدار با اشاره به جمعیت حسابداران کشور اظهار داشت: در حال حاضر 500 هزار دانشجوی حسابداری داریم که می‌توان در پاسداری از منافع عمومی و انضباط و شفافیت مالی از این ظرفیت استفاده کرد.

وی ادامه داد: هر چند که دولت با محدودیت‌های استخدامی و مالی مواجه است و نمی‌تواند این جمعیت حسابداران را به کار بگیرد اما بخش خصوصی به راحتی می‌تواند از این ظرفیت با حمایت دولت بهره‌مند شود.

دبیر کل جامعه حسابداران ایران ادامه داد: 300 موسسه حسابداری در سطح کشور وجود دارد که 15 هزار نفر در این موسسات مشغول به کار هستند.

علوی با اشاره به کاهش بحث فساد با توسعه حسابداری و حسابرسی گفت: امروز یکی از مشکلات کشور فساد و نحوه مبارزه با فساد است که می‌توان با توسعه حسابداری و حسابرسی و برون‌سپاری این خدمات نسبت به کاهش فساد در کشور اقدام کرد و دیوان محاسبات می‌تواند از این ظرفیت در کشور بهره‌مند شود.

علوی افزود: در سال رونق تولید ملی پیشنهاد جامعه حسابداران برای کاهش هزینه‌ها همزمان با نظارت‌های مالی بنگاه‌های اقتصادی است که می‌توان نظارت‌های حسابرسی مالی مالیاتی بیمه‌ای و حسابرسی دولتی را همزمان با آن انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه حسابرسی در تمام دنیا پادزهر فساد است، گفت: اگر نظام حسابداری شکل بگیرد می‌توانیم جلوی سوء مدیریت‌ها و حیف و میل‌ها را بگیریم.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از مهمترین راهکارهای مبارزه با فساد در این تنگنای مالی این است که دولت به جایگاه اصلی خود یعنی برج مراقبت برگردد و از کار تصدی‌گری دست بکشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز