خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان اعلام کرد؛

ایجاد فرصت اشتغال خانگی برای ۴۶۱ قزوینی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۰۰۷

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: با صدور ۳۶۷ مجوز مشاغل خانگی برای ۴۶۱ نفر در استان قزوین فرصت شغلی ایجاد شد که رقمی بالاتر از تعهد مصوب استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، رضا گروسی اظهار کرد: در سال جاری با توجه به ابلاغ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌بایست ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی برای اشتغال ۳۰۰ نفر در استان صادر شود.

 مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: خوشبختانه عملکرد استان در این زمینه بالاتر از تعهد مصوب است و باید از زحمات همکاران در این زمینه قدردانی کرد.

گروسی خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال برای مجوزهای مشاغل خانگی صادر شده در استان ۴۹ هزار و ۸۳۰ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان در سطح استان پرداخت شده است.

او ادامه داد: این تسهیلات که کم بهره و ارزان قیمت هستند بیشتر به مشاغل خانگی با محوریت خیاطی و قالی بافی پرداخت شده اند.

این مسئول افزود: این تسهیلات در ۳۲۰ رشته به متقاضیان در بخش‌های میراث فرهنگی، گردشگری، خدمات، صنایع تبدیلی و تکمیلی پرداخت می‌شود و لازمه آن داشتن مهارت، ثبت نام در دستگاه‌ مجری و اخذ مجوز است.

مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به دستگاه‌های مجری در این طرح، گفت: سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان، سازمان صمت و بهزیستی، اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در این طرح مشارکت دارند.

استان قزوین در سال جاری، ایجاد ۱۶ هزار و ۳۷۷ فرصت شغلی را تعهد کرده که تاکنون ۷۱ درصد آن محقق شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز