خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خواستار شد ؛

افزایش محدودیت‌های تردد در روزهای پایانی فصل پاییز /یلدای امسال را مجازی تجربه کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۶۱۴

می‌توان یلدای امسال را به گونه‌ای متفاوت تجربه کرد و از طریق پیام‌رسان‌های مختلف یلدا با طعم کرونا را به یلدا با طعم مجازی جشن بگیریم.

به گزارش ایلنا، در فرهنگ ایرانی از دیرباز با پایان فصل پاییز و آغاز فصل زمستان که طولانی‌ترین شب سال نیز است خانواده‌های ایرانی دور هم جمع می‌شدند و این شب را با جمع خانوادگی با اجرای آداب و رسوم قدیمی خود سپری می‌کردند.

امسال همه جوره شرایط با سالیان قبل متفاوت است چراکه هم آخرین یلدای قرن را در پیش داریم و هم شیوع ویروس کرونا باعث شده که نتوانیم مانند سال‌های گذشته دور هم جمع شویم.البته با پیشرفت علم و ابزارهای ارتباط جمعی، می‌شود یلدای امسال را به گونه‌ای متفاوت تجربه کرد و از طریق پیام‌رسان‌های مختلف این رسم کهن ایرانی را جشن بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت و گو با ایلنا گفت: اولین موضوع توجه ویژه به مراسم شب یلدا است چراکه  کرونا در کمین دورهمی های شب یلدا نشسته و منتظر عکس العمل همگان است، خواهشمندیم به حرمت سختی‌هایی که افراد در این مدت تحمل کردند، در صورت امکان از برگزاری دورهمی در شب یلدا پرهیز کنند.

رشید حیدری مقدم اظهار داشت: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و در مکان‌های پر ازدحام حضور داشته باشند، ماسک را به صورت مناسب و علمی استفاده نکنند و فاصله گذاری اجتماعی را مدنظر نداشته باشند، با توجه به عدم تهویه هوا در مکان‌های سربسته، با یک پیک تند و وخیم روبرو خواهیم بود.

وی اظهار داشت: یکی از راههای موثر برای اینکه هم سنت های شب یلدا را پاس بداریم و هم به کادر درمان در مسیر مبارزه با ویروس کرونا کمک کنیم، پرهیز از دورهمی های خانوادگی و استفاده از فضای مجازی برای انجام دید و بازدیدهای خانوادگی است که لازمه این کار هم فرهنگسازی و اطلاع رسانی موثر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: افزایش سرکشی به بزرگترهای فامیل و برگزاری دورهمی های خانوادگی از جمله نگرانی های اصلی ما برای شب یلدا است که انتظار داریم با افزایش میزان محدودیت ها زمینه این نگرانی نیز رفع و شاهد اوج گیری دوباره بیماری به دلیل حضور گسترده مردم در تجمع و دورهمی های فامیلی نباشیم.

حیدری مقدم  خواستار اعمال و افزایش محدودیت‌های تردد در روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر سالجاری و همزمان با شب یلدا به منظور پیشگیری شیوع ویروس کرونا شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز