خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف سبزوار مطرح کرد؛

خسارت ۱۳هزار میلیارد ریالی کرونا به اصناف سبزوار

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۵۸۱

رئیس اتاق اصناف سبزوار گفت: در ۱۰ماهه گذشته با شیوع ویروس کرونا و محدودیت های کرونایی حدود ۱۳هزار میلیارد ریال به اصناف سبزوار ضرر وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار، علی کیانی‌ در‌ جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای شیوع ویروس‌ کرونا در کشور تا کنون ۳بار اصناف تعطیل شده‌اند که در ۲مرحله نخست اصناف شهرستان ۸هزار‌ میلیارد ریال و در مرحله سوم ۵هزار میلیارد ریال متضرر شدند. 

وی با تاکید به اینکه برخی مشاغل مانند آرایشگاه های زنانه، تالارها و قهوه خانه ها تا مرز نابودی رفته اند؛ ادامه داد: تعداد قابل توجهی از این قبیل مشاغل اقدام به تغییر کاربری کرده اند. 

وی با تاکید به این که پیش از کرونا، اصناف در کشور ۲سال در رکود بودند؛ اظهار‌ داشت: ویروس کرونا و محدودیت های کرونایی در‌۱۰ماهه گذشته کمر اصناف در سطح کشور و شهرستان سبزوار را شکسته است. 

کیانی‌ با انتقاد از گروه بندی های موجود خاطرنشان کرد: گروه بندی مشاغل کارشناسی شده نیست و همانطور که روز گذشته شاهد تغییر گروه قنادی ها از ۲به‌ یک‌ بودیم برای آرایشگاه های زنانه نیز باید این تغییر گروه انجام شود. 

وی با بیان اینکه اصناف در بحث ویروس کرونا همه همکاری های لازم را انجام داده اند؛ تصریح کرد: متاسفانه بانک ها و ادارات مختلف مانند شرکت برق هیچگونه همکاری با اصناف نداشته اند. 

رئیس اتاق اصناف سبزوار گفت: در‌ مرحله سوم محدودیت های‌کرونایی در شهرستان سبزوار که از ابتدای آذرماه به مدت ۲هفته آغاز شد، ۷هزار واحد صنفی در سبزوار تعطیل شدند و از این میان کمتر از ۱۳۰واحد متخلف پلمپ شدند. 

کیانی با بیان اینکه اصناف سبزوار در روزهای شنبه و یک‌ شنبه آینده که مصادف با شب یلدا است باید ساعت ۱۸تعطیل باشند، اظهار‌ داشت: پایان ساعت کاری در نظر گرفته شده برای اصناف شهرستان سبزوار تا پایان زمستان ساعت ۲۰:۳۰ است که بخش نامه های مربوطه به زودی به روسای اتحادیه ها ارسال می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز