خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در بیرجند خبرداد:

رونمایی از واکسن ایرانی در بهار آینده

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۷۲۹

وزیر بهداشت در خراسان جنوبی گفت: واکسن ایرانی بهترین و ایمن‌ترین واکسن دنیا است که بهار آینده رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سعید نمکی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ویروس در خراسان جنوبی با اعلام خبر رونمایی از واکسن ایرانی در بهار آینده گفت: ما قابلیت خود را در تولید واکسن ایمن و موثر به دنیا ثابت خواهیم کرد.

او با بیان اینکه واکسن پدیده‌ای نیست که بشر را از کرونا نجات دهد گفت: واکسن تاثیرگذار است، اما همه داستان نیست.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در دنیایی که حقوق مسلم ما را سلب می‌کند برای تولید واکسن چراغ خاموش عمل کردیم.

نمکی افزود: درباره استفاده از سایر واکسن‌ها هم مردم مطمئن باشند هرگز اجازه نخواهیم داد واکسنی برای تست به مردم تزریق شود.

او  ساده انگاری و عادی پنداری را از نگرانی هایش در این دوره دانست و گفت: عادی انگاری باعث پیک زمستانه سهمگین خواهد شد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: پیک سوم بیماری کرونا سرکش تر، گسترده تر، با قدرت انتقال بالاتر، با درگیری خانواده‌ها و سن‌های پایین و مرگ و میر بالاتر بروز کرد و در خصوص پیک زمستانه اگر رخ دهد انتظار شدت بیشتری می‌رود.

نمکی از مردم خواست در یلدای پیش رو هم همچون گذشته همدلی و همراهی را ادامه دهند.

او همچنین با قدردانی از کادر درمان مدرم و مسئولان خراسان جنوبی در کنترل کرونا در این استان گفت: اوج گیری کرونا در استان خراسان جنوبی با پراکندگی بالا  ما را نگران کرد چرا که یک مرگ در خراسان جنوبی به اندازه ۱۰مرگ در سرزمین‌های شلوغ تحلیل می‌شود.

 نمکی آمار ایران را مقرون به صحت‌ترین آمار جهان دانست و گفت: ایران در واقع رتبه ۳۱ جهان را از لحاظ مرگ و میر دارد.

او  با اشاره به اوضاع اسفناک بسیاری از کشور‌های پیشرفته دنیا گفت: تفاوت این کشور‌ها با ایران زیرساخت‌های پیشرفته آن‌ها ست به طوریه متوسط تخت در بیمارستان‌های کشور ۱.۶تخت به ازای هزار نفر جمعیت است در حالی که این شاخص در کشور‌هایی مانند آلمان و فرانسه حداقل بالای ۶ تخت است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: وارادات دارو با خباثت امریکایی‌ها قفل شده است.

نمکی کنترل شیوع کرونا در کشور را حماسه‌ای ارزشمند دانست که در تاریخ دنیا ثبت خواهد شد.

او افزود: در حالی که بر اساس پیش بینی‌ها تعداد مرگ و میر در ایران در این ماه باید به هزار و ۲۰۰نفر می‌رسید، اما با لطف خدا، دعای صالحان و همت مردم و کادر درمان تعداد مرگ حالا به ۲۰۰نفر نزدیک شده است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۶۰شهر قرمز داشتیم که با اجرای طرح تشدید محدویت‌های ۳هفته‌ای حدود ۲۰شهر قرمز در کشور داریم که این مژده بزرگ و پاداش بی نظیری برای مردمی است که صبوری کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز