خبرگزاری کار ایران

شهردار اراک:

زمین طرح توسعه آرامستان اراک به شهرداری تحویل شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۷۲۶

شهردار اراک گفت: زمین ۳۲ هکتاری طرح توسعه آرامستان شهر اراک به شهرداری تحویل داده شده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدکریم شفیعی افزود: با تحویل این زمین به شهرداری، عملیات زیرسازی و دیوارکشی این منطقه آغاز شده و به زودی دفن اموات در آن انجام می‌شود. اتمام ظرفیت دفن در بهشت زهرای اراک به یکی از مشکلات اخیر شهروندان و مدیریت این شهر تبدیل شده بود که به این ترتیب مشکل کمبود زمین برای دفن اموات در آرامستان اراک مرتفع می شود.

وی ادامه داد: وسعت آرامستان فعلی اراک ۴۲ هکتار است اما به دلیل اینکه از سال ۵۳ اطلاعات وارد شده در این آرامستان به صورت دستی صورت گرفته، منابع آماری دقیقی وجود ندارد و تهیه نقشه مطالعاتی آن توسط دانشگاه صنعتی اراک در دست اجرا است که نتیجه آن شهریورماه سال ۱۴۰۰ مشخص می‌شود.

شهردار اراک اظهار داشت: مطالعات انتقال آرامستان جدید شهر اراک در ۱۱ منطقه میقان، مشهد میقان، داود آباد، سوسن آباد، طرلان، قوزلجه، پادگان سپاه، محمدیه، عقیل آباد، روستای ساقی و توسعه آرامستان فعلی صورت گرفته که 3 نقطه انتخاب شده است. آرامستان جدید اراک باید ظرف مدت یک سال آینده فعال شود و همه تلاش‌ها در این راستا به کار گرفته شده است.

شفیعی تصریح کرد: در بحث انتقال آرامستان به مکان جدید معیارهایی از قبیل کاربری اراضی، سطح آبهای زیرزمینی و وزش بادهای غالب، بررسی شده و پس از کارشناسی تخصصی و لازم، هم اندیشی با شهروندان و اعضای شورای اسلامی این شهر و در نظر گرفتن تمام جوانب، بهترین گزینه انتخاب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز