خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

ویروس کرونا کمر اصناف خلیل آباد را شکسته است / دستگاه‌های خدمات ‌رسان و بانک‌ها با اصناف مدارا کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۶۴۹

رئیس اتاق اصناف خلیل‌آباد گفت: اصناف این شهرستان از ابتدای شیوع ویروس کرونا با ستاد کرونای این شهرستان همکاری داشتند و مشکلات اقتصادی ناشی از این ویروس کمر اصناف را شکسته است.

علی مالداران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: شرایط سخت این بحران سبب ضرر و زیان بزرگی به بنگاه‌های اقتصادی و به خصوص واحدهای صنفی کوچک شده است.

وی اجاره مسکن و مغازه، بیمه، مالیات، قبوض خدماتی و غیره را از مهمترین چالش‌های پیش روی اصناف شهرستان عنوان کرد و افزود: علاوه بر تحمل سختی شرایط کرونایی تاکنون تسهیلاتی به اصناف پرداخت نشده یا اگر هم پرداخت شده میزان آن بسیار ناچیز است که دردی از مشکلات اصناف شهرستان را دوا نمی‌کند.

مالداران اظهار کرد: در این شرایط سخت نیاز است که نگاهی به آمار رو به افزایش چک‌های برگشتی اصناف خلیل آبادی باید داشته باشیم و این موضوع جایگاه و اعتبار چندین ساله اصناف را زیر سئوال می برد.

وی با بیان اینکه احتمال افزایش دوباره آمار مبتلایان و فوتی های بیماری کرونا در آستانه شب یلدا و فصل زمستان وجود دارد، گفت: لزوم جلوگیری از بازگشت دوباره خلیل‌آباد به وضعیت قرمز نیازمند همراهی تمامی ادارات دولتی، خصوصی و نیز همشهریان است.

وی با بیان اینکه اصناف خلیل آباد به دلیل شیوع بیماری کرونا در ۹ ماه اخیر و تعطیلی دو هفته شرایط سختی را می‌گذرانند، بیان کرد: اصناف این شهرستان در ابتدای شیوع این ویروس بیشترین همکاری را با ستاد کرونای شهرستان داشته و مصوبات این ستاد را به نحو احسن اجرا کرده‌اند.

رئیس اتاق اصناف خلیل آباد در پایان با انتقاد از برخی بانک ها به دلیل عدم همکاری با اصناف گفت: باتوجه به اینکه در دوره اجرای محدودیت ها و تعطیلی، اصناف و بازاریان بیشترین ضرر را نسبت به کارمندان و سایر اقشار مختلف جامعه دیدند می‌طلبد بانک ها مدارای بیشتری با اصناف جهت پرداخت اقساط داشته باشند و فشار را بر آنها مضاعف نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز