خبرگزاری کار ایران

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان خبر داد:

قلع و قمع بیش از سه هزار باغ ویلای غیرمجاز در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۵۴۸

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۸۰۰ قطعه باغ‌ویلای بدون مجوز که بطور غیرمجاز در عرصه زمین‌های کشاورزی این استان بنا شده‌اند قلع و قمع شدند.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدرضا قوسیان در این خصوص افزود: در مدت مشابه پارسال نیز افزون بر سه هزار بنای غیرمجاز در خراسان رضوی قلع و قمع شد و امسال شناسایی و اعمال قانون در این زمینه بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه در خراسان رضوی با هر مورد تغییر کاربری برخورد می‌شود و اغماضی در این زمینه وجود ندارد، ادامه داد: در شهرهای کوچک طی ۴۸ ساعت و در شهرهای بزرگتر با توجه به تعدد بیشتر تخلف در این زمینه در زمان بیشتری اقدام به برخورد با متخلفان می‌شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: هم اکنون چهار شهر مشهد، چناران، طرقبه و نیشابور به شدت درگیر و دارای جاذبه برای تغییرکاربری هستند.

وی افزود: با توجه به جدیتی که در برخورد با متخلفان در این زمینه وجود دارد علاوه بر اداره امور اراضی در تمامی مراکز خدمات جهاد کشاورزی نیز کارشناس امور اراضی مستقر شده است تا رصد و پیگیری تغییرکاربری‌های غیرمجاز انجام شود.

قوسیان ادامه داد: علاوه براین پهنه‌بندی تمام بخش‌های استان انجام شده و محدوده‌های دارای‌ جاذبه  شناسایی و کارشناس ویژه برای نظارت بر این پهنه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اهمیت حفاظت و صیانت از زمین‌های کشاورزی گفت: در این راستا قانونگذار با هدف حفظ کاربری زمین‌های زراعی و باغ‌ها و تداوم بهره‌وری آنها در سال ۱۳۷۴ قانونی با عنوان "قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها" به تصویب رساند تا از تغییر کاربری این زمین‌ها جلوگیری کند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: با استفاده از این قانون و همکاری مطلوب دستگاه قضایی شاهد برخورد با متخلفان در این عرصه و تهدید کنندگان امنیت غذایی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز