خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبر داد:

اختصاص ۲ هزار و ۹۶۲ میلیارد تومان از ردیف‌های مختلف بودجه کشوری به سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۰۹۰

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع ۲ هزار و ۹۶۲ میلیارد تومان از ردیف‌های مختلف اختصاص یافته به استان تاکنون یکهزار و ۴۶۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا، مهرداد عرب‌اول روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اعتبارت بسیار خوبی برای سیستان و بلوچستان بویژه در بخش‌های زیربنایی و توسعه‌ای این استان در نظر گرفته که در صورت تصویب در مجلس شورای اسلامی مردم استان اتفاقات بسیار خوبی را شاهد خواهند بود.

وی با اشاره به اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای سیستان و بلوچستان در سال ۹۹ افزود: ۲ هزار و ۹۶۲ میلیارد تومان از ردیف‌های مختلف به این استان اختصاص یافته که تاکنون یکهزار و ۴۶۳ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: ۸۵۷ میلیارد تومان از این رقم در قالب اسناد خزانه و ۶۰۶ میلیارد تومان تخصیص نقدی دریافت شده که نسبت به سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: امسال توافق نامه‌ای بین استانداری سیستان و بلوچستان و سازمان برنامه و بودجه کشور برای تکمیل ۵۰ پروژه عمرانی این استان با اعتبار ۱۲۷ میلیارد تومان منعقد شده است.

عرب‌اول اظهار داشت: برای نخستین بار است که ۵۰ پروژه عمرانی تا پایان سال و برخی نیز تا پایان سال مالی سال ۹۹ تکمیل می‌شود که اعتبارات این پروژه‌ها به طور کامل تخصیص داده خواهد شد.

وی بیان کرد: در شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان به دستگاه‌های اجرایی تاکید شده که این پروژه‌ها باید طبق برنامه ریزی انجام شده تکمیل شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان در رابطه با لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: کل منابعی که در این لایحه دیده شده ۲ میلیون و ۴۳۶ هزار میلیارد تومان بوده که یک میلیون و ۵۶۳ هزار میلیارد تومان اعتبار مربوط به شرکت‌های دولتی و بانک‌هاست و ۹۳۰ هزار میلیارد تومان آن نیز بودجه عمومی دولت است.

وی تصریح کرد: از این ۹۳۰ هزار میلیارد تومان ۸۴۱ هزار میلیارد تومان آن منابع عمومی دولت و ۸۸ هزار میلیارد تومان مربوط به درآمدهای اختصاصی دولت است.

دکتر عرب‌اول بیان کرد: ۸۴۱ هزار میلیارد تومان که به عنوان منابع عمومی دولت است در سه مصرف عمده تعریف شده که ۶۳۷ هزار میلیارد تومان بابت پرداخت‌های پرسنلی و اعتبارات هزینه‌ای،۱۰۴ هزار میلیارد تومان به اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای(عمرانی) و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نیز تملک دارایی است.

وی بیان کرد: در مجموع اعتبارات کلان کشور ۲۰ درصد رشد داشته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: بحث منابع و مصارف عمومی که برای لایحه تعریف شده ۸۴۱ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

عرب اظهارداشت: ۴۹ درصد از بودجه عمومی دولت مربوط به استانهاست که همه اینها در لایحه بودجه آمده است.

وی بیان کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اختیارات ویژه‌ای به شورای برنامه ریزی و توسعه استان‌ها داده شده که این امر کمک بسیار زیادی به توسعه استان‌ها خواهد داشت.

اختصاص ۲ هزار و ۹۶۲ میلیارد تومان از ردیف‌های مختلف بودجه کشوری به سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال ۹۹ اعتبارات تملک دارایی سرمایه استان‌ها ۲۶ هزار میلیارد تومان بوده که هم‌اینک به ۴۵ و نیم هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: اعتبارات متوازن کشور پارسال ۱۴و نیم هزار میلیارد تومان بوده و امسال در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به ۲۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

عرب افزود: ۲ سوم اعتبارات سه درصد نفت و گاز مربوط به استان‌های غیر نفت خیز است.

وی بیان کرد: پارسال کل اعتبارات نفت و گاز یکهزارو ۸۶۰ میلیارد تومان بوده که امسال به پنج هزار ۴۴۰ میلبیارد تومان رسیده که ۱۹۱ درصد رشد را نشان می‌دهد

رییس سازمان برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان گفت: توزیع اعتبارات استان‌ها در ۴۰ فصل و ۸۸ برنامه در لایحه بودجه آمده تا کل اعتبارات استان‌ها شفاف باشد.

وی اظهارداشت: اعتبارات در ردیف استانی هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که ۴۷۹ میلیارد تومان مربوط به سیستان و بلوچستان است که در این بخش رتبه دوم کشور را داریم.

عرب بیان کرد: در بخش ۲ سوم نفت و گاز پنج هزار ۴۴۰ میلیارد تومان توزیع شده که سهم سیستان و بلوچستان ۵۷۱ میلیارد تومان است که رتبه یک کشوری را در این بخش داریم.

وی تصریح کرد: در بخش ۲۷ صدم ارزش افزده کل رقم یکهزار و ۹۴۰ میلیارد تومان بوده که ۱۴۲ میلیارد تومان مربوط به سیستان و بلوچستان است که رتبه دوم کشوری را داریم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: کل اعتبارات این استان از بخش نفت و گاز پارسال ۱۹۶ میلیارد تومان بوده که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به ۵۷۱ میلیارد تومان رسیده است.

وی بیان کرد: از ۲۸ هزار میلیارد تومان اعتبارات بخش متوازن ۲ هزار و ۳۴۸ میلیارد تومان مربوط به سیستان و بلوچستان است که رتبه یک کشور را در این بخش داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز