خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

دستگیری متخلفین شکار و صید در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۹۱۰

رئیس اداره محیط‌زیست بجستان از دستگیری متخلفین شکار و صید در این شهرستان خبر داد.

مجتبی رضا نژاد در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در گناباد گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست بجستان در عملیات مشترک با محیط بانان گناباد حین گشت و پایش مناطق حوزه استحفاظی در ارتفاعات سیاه کوه موفق شدند ۲ نفر شکارچی متخلف را دستگیر کنند.

وی ادامه داد: به دنبال شنیده شدن صدای شلیک تیر در ارتفاعات، مامورین به چند گروه تقسیم و با مشاهده شکارچیان و پس از ساعاتی پیاده روی آنها را محاصره و نهایتاً هنگام غروب دستگیر و به بجستان منتقل کردند.

وی گفت : یک راس کل (پازن - بز کوهی نر) یک قبضه اسلحه گلوله زنی، دو دستگاه بیسیم و یک عدد دوربین شکاری از متخلفین کشف و ضبط شد.

رضانژاد تصریح کرد: در ادامه با بررسی بیشتر و هوشیاری محیط بانان شکار ۲ راس کل (پازن) دیگر نیز به اثبات رسید و متهم به جرم شکار ۳ راس کل(پازن) به مقامات قضایی شهرستان تحویل شد.

رئیس اداره محیط‌زیست بجستان همچنین میزان ضرر و زیان وارده این شکارچیان متخلف را ۷۵۰ میلیون ریال اعلام کرد .

 طبق مصوبه شورای عالی محیط زیست به استناد ماده ۱۸ قانون شکار و صید میزان ضرر و زیان وارده به سازمان محیط زیست از بابت شکار هر راس کل  وحشی ۲۵۰ میلیون ریال تعیین شده که با توجه به آن ضرر و زیان وارده این تخلف ۷۵۰ میلیون ریال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز