خبرگزاری کار ایران

حریرچی در تبریز :

امیدواریم روند کاهشی آمار مبتلایان و متوفیان کرونایی در آذربایجان شرقی ادامه داشته باشد/کاهش ۳۲ درصدی مبتلایان به کرونا در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۳۰۸

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بابیان اینکه امیدواریم آمار کاهشی مبتلایان و متوفیان به کرونادر آذربایجان شرقی ادامه داشته باشد افزود:میانگین تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در کشور نسبت به چند هفته گذشته، نزدیک به ۳۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،ایرج حریرچی در جلسه ستاد مقابله به کرونا در آذربایجان شرقی،شناسایی مبتلایان بی‌اطلاع و ناقل ویروس کرونا را یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های وزارت بهداشت برشمرد و اظهار کرد: این موضوع، نقش بسیار مهمی در قطع زنجیره انتقال بیماری دارد که تلاش‌ها برای عملیاتی‌کردن هرچه بهتر این موضوع، ادامه دارد.

وی با قدردانی از عملکرد تمامی مسئولان استان در مدیریت و مقابله با بیماری کرونا افزود: خوشبختانه آمار ابتلا و فوت ناشی از کووید ۱۹ کاهش یافته که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به محدودیت‌های اخیر کرونایی در شهرهای مختلف کشور اظهار کرد: میانگین تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در کشور نسبت به چند هفته گذشته، نزدیک به ۳۲ درصد کاهش یافته است و امیدواریم با اجرای هرچه خوب طرح ملی شهید سلیمانی، بتوانیم تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا را به کمترین میزان ممکن برسانیم.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی صدها کیلومتر دورتر از مرزهای جغرافیایی کشور برای تمامی مردم ایران اسلامی، امنیت و آسایش به ارمغان آورده است، تاکید کرد: تمامی مسئولان درگیر در مدیریت و مقابله با بیماری کرونا باید با تمام توان و امکانات، یاری‌گر اجرای طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی باشند.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با قدردانی از افزایش توجه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه افزود: هرگونه عادی‌انگاری و بی‌توجهی به پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، وضعیت را تغییر داده و روزهای ناگواری را در صورت آغاز موج چهارم کرونا به همراه خواهد داشت.

وی دورهمی‌های فامیلی و خانوادگی را اصلی‌ترین عامل ابتلا مردم به بیماری کووید ۱۹ برشمرد و اظهار کرد: اعمال سختگیرانه محدودیت‌ها و اجرای قانون در برابر افراد متخلف باید بیش از پیش مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از اقدامات اثربخش استان آذربایجان شرقی در زمینه کمک مومنانه و معیشتی به اقشار نیازمند نیز قدردانی کرد و توجه هرچه بیشتر خیرین و سازمان‌های حمایتی به نیازمندان در شرایط سخت کنونی را خواستار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز